#7 , 13 feb 2013 23:04
Ik ben ook feitelijk gescheiden en wij kregen samen iets van 1767euro terug van de belastingen. Er werden in de brief 2voorstellen gedaan: 1. ofwel elk de helft (MITS onderling schriftelijk akkoord en terugsturen binnen 10dagen) Ofwel 2.Volgens wettelijke berekening, naar inkomens. Ik wist reeds dat mijn ex-man het meeste zou krijgen, hij had haast niet gewerkt vorig jaar. Wij hebben geen contact meer ,maar hij was op reis (hij kon niet antwoorden), toen we de brief kregen, dus ik dacht: ik kan maar proberen!! Ik vulde in dat ik koos voor 50/50 en wachtte op bericht van de belastingen. Er kwam echter niets. Ik vroeg in een mailtje hoeveel mijn aandeel was en wanneer ik het moch verwachten. Een mevrouw antwoordde dat ik +-950euro zou ontvangen eind jan. Eind januari2013 kreeg ik inderdaad mijn deel terug, maar het bedrag klopte niet, het was ong 200euro minder! Pas toen ik ernaar vroeg, zei ze dat ze het aandeel van mijn ex was. Domme fout, geen excuses...en dat mijn ex het zo had aangevraagd (is bovendien geen Belg).
Vreemd, maar ik wist toch dat mijn ex-partner nooit met elk de helft zou akkoord gaan!
Groetjes