Huur betalen aan andere partner vóór echtscheiding

katerina
Topic Starter

Huur betalen aan andere partner vóór echtscheiding

#1 , 19 jun 2013 20:21

Mijn nonkel en tante, beide reeds tegen de 80 jaar, zijn sinds januari uit elkaar. Mijn aangetrouwde tante is toen verhuisd. Nu is zij naar een advocaat gestapt en eist zij huur en wil zij ook dat mijn nonkel opdraait voor alle kosten aan het hus. Er is op dit ogenblik nog geen echtscheiding

Nu hebben ze mij op het werk gezegd dat die niet kan, dat er geen huur verschuldigd is zolang ze beide eigenaar zijn en dat zij ook moet bijleggen bij eventuele kosten.

Is hierover ergens een uitspraak? Mijn nonkel heeft wel een advocaat maar dat is er één van pro deo en dan is natuurlijk wel de vraag weer hoe goed dat die zijn werk gaat doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
filip1968

#2 , 19 jun 2013 21:09

Uw (ex tante) kan aan uw nonkel een woonstvergoeding vragen voor de periode dat uw nonkel alleen het huis bewoonde.Dus van het moment dat uw tante daar niet meer woonde EN van het moment dat de echtscheiding officieel is aangevraagd. Als het huis van beide is ,is hij de helft van de huurwaarde verschuldigd.Hoe het verder zit met de afbetaling weet ik niet maar volgens mij wordt dit bij aanvraag echtscheiding opgenomen in de uitspraak van de rechter.Als uw nonkel dit nu alleen afbetaald ,zal dit nadien afgetrokken worden van de som van verkoop(of waarde ) van het huis.

katerina
Topic Starter

#3 , 20 jun 2013 07:19

Dus zolang dat er geen officiele aanvraag tot scheiding is ingediend kan het zowiezo niet?

Reclame

filip1968

#4 , 20 jun 2013 21:14

Inderdaad. Aangezien ik in een vergelijkbare situatie zit, heb ik een en ander opgezocht en nagevraagd bij "neutrale" notaris.Op volgende website kan je het allemaal nog eens lezen. http://www.advocaten-leuven.be/pages/ac ... asp?ID=177" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”