vereffening verdeling perikelen

wim80
Topic Starter

vereffening verdeling perikelen

#1 , 24 jun 2013 11:23

Hallo,

Ik zit in een vereffening verdeling. De advocaat van de tegenpartij heeft een overzicht gegeven van de gemaakte kosten + visie van de ex. Ex is in woning blijven wonen. Ik heb echter enige bemerkingen op het overzicht van de gemaakte kosten / visie verdeling.

1. KI werd naar ex gestuurd, ex betaalde niet, zodat er een deurwaarder aan te pas. Nu dien ik eveneens mee te betalen voor deze extra kosten?!?! Klopt dit? Ik vind niet dat ik moet opdraaien voor het wanbetalen van mijn ex. Als ik niet op de hoogte word gesteld van het toekomen van het KI, kan ik dit ook niet betalen.

2. Advocaat eist ook de helft van de brandverzekering (woning en inboedel). Ik kan enkel maar akkoord gaan met mijn deel van de woning. Het grootste resterende deel van de inboedel die zich nog in het huis bevindt behoort toe aan ex. Ik vind niet dat ik moet betalen voor een ander zijn inboedel ... tenzij de helft ervan naar mij komt!

3. Via een vonnis (een paar jaar geleden uitgesproken) behoren 2 zeer dure fitnesstoestellen mij toe. Mijn advocaat zei me dat we gingen wachten op de vereffening verdeling om zo alles ineens buiten te halen. Advocaat van ex zegt dat deze goederen behoren tot de gemeenschap daar ik ze niet ben komen ophalen. Dit terwijl ik een vonnis heb, een factuur op mijn naam en een bankrekeninguittreksel.

Ik heb de indruk dat ze alles gewoon aan het rekken zijn. Mocht ik mijn zin doen zou ik zeggen stop die vereffening verdeling en handel alles af voor de rechtbank, zonder tussen komst van een notaris aangesteld om de vereffening verdeling in goede banen te leiden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
filip1968

#2 , 24 jun 2013 20:35

Uw ex is daar blijven wonen.Dan hebt gij recht op woonstvergoeding.Daar spreekt haar advocaat zeker niet van?De helft van de huurwaarde voor de periode na de eis tot echtscheiding tot nu.Denk wel dat dit meer zal zijn dan het kadastraal inkomen en brandverzekering?

Naiyomi

#3 , 25 jun 2013 12:29

Ik ken het verhaal. Mijn vriend zit in dezelfde situatie. Ex wil verdeling blockeren en rustig in huis blijven wonen en de kosten terugvragen, maar ze zullen niet lachen op het einde van het verhaal. Zolang je mede-eigenaar blijft van de woning ben je enkel verplicht onroerende voorheffing en brandverzekering te betalen. In ruil daarvoor kan je vanaf de aanvraag scheiding ( niet de uitspraak) een woonstvergoeding vragen. Ze zal je dus minstens voor al die tijd ze rekt, een huur moeten betalen. Vermits de verdeling niet is gebeurd heb je recht op de helft van de inboedel, zoals haar advokaat zegt, behoort tot de gemeenschap (tenzij ze kan bewijzen van haar, maar dan zou dit in vorig vonnis gestaan hebben denk ik) . Als die fitnesstoestellen in een vonnis aan jou toebehoren zou ik deze gaan halen met een deurwaarder met vonnis in je hand. Behoren niet meer tot de gemeenschap.

Reclame

mapleleiah

#4 , 26 jun 2013 23:32

Aanvullend: als er geen compromis gesloten kan worden, dan kan de woning altijd openbaar verkocht worden. U MOET dus niet akkoord gaan met een regeling die toelaat dat uw ex in de woning blijft. Als u weet dat uw ex gehecht is aan de woning, kunt u dat eventueel gebruiken om de zaken sneller te laten gaan.

Wat zegt uw advocaat over dit alles?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Echtscheiding”