Hallo,
Ik zit in een vereffening verdeling. De advocaat van de tegenpartij heeft een overzicht gegeven van de gemaakte kosten + visie van de ex. Ex is in woning blijven wonen. Ik heb echter enige bemerkingen op het overzicht van de gemaakte kosten / visie verdeling.
1. KI werd naar ex gestuurd, ex betaalde niet, zodat er een deurwaarder aan te pas. Nu dien ik eveneens mee te betalen voor deze extra kosten?!?! Klopt dit? Ik vind niet dat ik moet opdraaien voor het wanbetalen van mijn ex. Als ik niet op de hoogte word gesteld van het toekomen van het KI, kan ik dit ook niet betalen.
2. Advocaat eist ook de helft van de brandverzekering (woning en inboedel). Ik kan enkel maar akkoord gaan met mijn deel van de woning. Het grootste resterende deel van de inboedel die zich nog in het huis bevindt behoort toe aan ex. Ik vind niet dat ik moet betalen voor een ander zijn inboedel ... tenzij de helft ervan naar mij komt!
3. Via een vonnis (een paar jaar geleden uitgesproken) behoren 2 zeer dure fitnesstoestellen mij toe. Mijn advocaat zei me dat we gingen wachten op de vereffening verdeling om zo alles ineens buiten te halen. Advocaat van ex zegt dat deze goederen behoren tot de gemeenschap daar ik ze niet ben komen ophalen. Dit terwijl ik een vonnis heb, een factuur op mijn naam en een bankrekeninguittreksel.
Ik heb de indruk dat ze alles gewoon aan het rekken zijn. Mocht ik mijn zin doen zou ik zeggen stop die vereffening verdeling en handel alles af voor de rechtbank, zonder tussen komst van een notaris aangesteld om de vereffening verdeling in goede banen te leiden