#6 , 26 sep 2013 12:05
In een bilocatie verdeling is het inderdaad zo dat elke ouder voor kledij zorgt tijdens zijn tijd.
Eventueel kan er over schoenen en jassen iets afgesproken worden (iemand koopt, andere betaalt de helft na voorleggen rekening), maar ook dat wprdt bij ons 'in het dubbel' gekocht (verschillende smaken, dingen blijven nog al eens achter, gaan verloren, ...)
Betaalt je ex nog alimentatie?
Normaal is dit niet het geval in een bilocatieregeling (ieder staat zelf in voor alles tijdens zijn tijd) en sta je sterk: Waarom zou jij in godsnaam de kleren moetene betalen, terwijl de kinderen evenveel bij hem verblijven?
Ik zou je ex duidelijk maken dat ja vanaf half oktober (geef hem tijd om spullen te kopen!) geen kledij meer zal meegeven en de kledij die de kinderen aanhadden in een degelijke staat terug verwacht wanneer jij ze komt halen.
Geheel terzijde:
1) wisselen aan school is vragen om problemen!
- Je communcieert niét meer met elkaar, wat je als ouders, uit elkaar of samen, sowieso wél hoort te doen! Een kleine babbel, al iis het minder dan 5 minuten is toch een noodzaak?
- Wat als je kinderen een hobby hebben? Ga jij de gitaar of cello meegeven naar school of die elke keer naar de vader brengen? Zoiets kan toch betere aan de voordeur gebeuren lijkt me ...
2) Wie heeft in godsnaam dat EOT opgesteld?
- Wisselen om 9h? Dat is wisskelen terwijl ze al in de klas zitten, want naar mijn weten beginnen scholen rond 8.30? dat kan je dus onmogelijk naleven en kan voor enorm veel spanning zorgen.
- De papa heeft nooit een weekend in deze regeling? (vakanties buiten beschouwing) Hou er rekening mee dat hij dat intitieel om de een of andere reden wrs een goed idee vond, maar dat dat waarschijnlijk zal veranderen. Nooit een weekend hebben met je kinderen is gewoon niet leuk.