We zijn ondertussen 2 maand uit elkaar.
Ik (moeder) had een flexibel rooster opgesteld, hij (vader) mocht ons zoontje elke woensdag tot 18u hebben en elke vrijdag vanaf 18u tot zondagavond 18u...
Achteraf gezien vond ik dit niet haalbaar, ik wou ook 1 zaterdag om de 14 dagen met mijn zoontje spenderen.
Dus toen kwam ik met een 2 weken plan:
week 1:
woensdag naar hem tot 18u
vrijdag 18u tot zondag 18u
week 2:
woensdag naar hem tot 18u
zondag naar hem tot 18u
Hier ging hij niet mee akkoord, want hij wou hem elk weekend en als hij een weekend moest afgeven een compensatie door de week.
We zijn bij het CAW geweest, maar ik ging voor bemiddeling en kreeg uiteindelijk relatietherapie!
Hij weigert alimentatie te betalen omdat hij bilocatie wilt! Ik ben niet tegen bilocatie, absoluut niet, en 1x 3 jaar wil ik daar best in meegaan in dat verhaal, maar nu is mijn zoontje te klein, hij is 16 maanden...
(tijdens onze relatie was het al een probleem voor hem om voor ons zoontje te zorgen, nu na de relatie komt mijn zoontje nog steeds met hetzelfde hemdje en kleren aan waarin hij vertrokken is (hij krijgt een tas mee met zuivere kleren en etc voor 4 dagen), stinkt een uur in de wind en ziet ook nog 9/10 vies en vuil, ook hangen zijn kleren vol kattenhaar, moeder heeft 4 katten IN huis)
Ook kwam ik hem elk weekend in het centrum tegen, dronken en nog maar half bij kennis terwijl mijn zoontje gedumpt werd bij zijn moeder of tante!
Op woensdag heb ik gezien dat hij hem bij zijn tante af heeft gezet en verder reed!
Omgangsregeling is toch voor de vader en toch niet voor de rest van de familie?
Ik ben ondertussen naar een advocaat aan het gaan, de 1ste stappen zijn gezet...
Nu kwam hij af met een regeling waarmee ik maar akkoord moest gaan, waarin staat dat ik hem als moeder maar 12 dagen heb en hij als vader hem 17 dagen heeft... Mijn advocaat vond dit ronduit belachelijk...
Ook heeft hij mij aangeraden om niet zoveel toe te laten omtrent de omgangsregeling omdat dit in mijn nadeel zou werken...
Nu hadden wij ook een afspraak dat als mijn zoontje ziek zou worden hij mij zou verwittigen omdat ik de vrijdag voor zijn weekend naar zijn papa het gevoel had dat er iets aan het broeden was...
Zondags 's avonds brengt hij mijn zoontje naar huis met 40° koorts, maar hij vond het niet nodig om hem daar iets voor te geven... Dan dokter maar opgebeld, kind had een zware oorontsteking die al 2 dagen goed de kop opstak... Dat het kind ziek wordt daar kan vader niks aan doen, maar een klein beetje contact met de moeder is toch niet teveel gevraagd + iets geven voor de koorts + naar de dokter van wacht te gaan?
Dit was voor mij de druppel die de emmer liet overlopen, in alles sta ik er alleen voor, het opzeggen van alle nutsbedrijven, het bij de banken allemaal gaan regelen en etc... Hij trekt zich nergens niks van aan...
Dus ik heb hem gecontacteerd en gezegd dat hij tot er een vonnis is betreffende omgangsregeling hem enkel een weekend op 2 nog mag meehebben...
Nu ben ik enkel bang dat hij hem gaat achterhouden als hij hem dit weekend gaat meekrijgen!
Ik ben dus van plan om in kort geding te gaan...
Wat houdt dit in mijn situatie in?