Hallo,
Mijn ex en ik hebben samen bi-locatie week om week voor onze 12 jarige zoon. Nu hebben we problemen betreft de vakantieregeling, niet in de grote vakantie, maar wel tijdens de herfstvakantie, kerstvakantie, paasvakantie en krokusvakantie. De week om weekregeling blijft in deze vakanties gewoon doorlopen. Soms is dat een voordeel voor de één en een nadeel voor de ander omdat het kan dat ik bv mijn zoon niet heb tijdens de krokus en herfstvakantie het 1 jaar en het ander jaar bv maar 1 van de 2 of een keer een jaar beide vakanties. Dit nog tot daartoe, maar het is de wisseling tijdens deze vakantie dat eerder een probleem is. Het vonnis zegt wissel telkens op vrijdag om 16u en tijdens de schooldagen telkens recht na school (dit is wel een probleem recht van school vermits onze zoon vanaf dit schooljaar naar het middelbaar gaat) dwz dat hij telkens al zijn boeken op de bus moet meenemen + trainingszak, dit is veel te zwaar, maar hier willen ze ook geen oplossing voor zoeken. Ik had al een voorstel gedaan om te wisselen om 18u om onze zoon hiervan te ontlasten, maar ze houden zich strikt aan het vonnis tot op de minuut! Nu breng ik telkens zijn boeken en trainingstas op vrijdagmorgen naar mijn ex zijn moeder (vermits ze daar bij inwonen, maar dat mag ik zogezegd niet weten. Ze zouden verhuisd zijn maar die woning as na 14 jaar nog steeds in de verbouwing)en de vrijdag daarop ga ik de boeken halen aan de bushalte waar onze zoon de bus neemt. Het enige antwoord dat ik kreeg van mijn ex zijn vriendin dat onze zoon maar moet leren plannen omtrent zijn boeken. Hij heeft wel een locker, maar die is enkel groot genoeg voor zijn praktijkkledij en turnkledij en PO materiaal. Dus ze hebben er geen oren naar. Vonnis is vonnis zeggen ze ongeacht wat!! Dit lijkt me dan niet in het belang van het kind! Ook tijdens de vakanties is dus de wissel om 16u STIPT!! Een reis plannen is dus vrij moeilijk omdat een vliegreis meestal van zaterdag tot zaterdag gaat of zondag tot zondag. In principe kan mijn zoon nooit mee op vakantie enkel in de grote vakantie. Ik heb dus al eens voorgesteld aan mijn ex (of beter zijn vriendin) want alle mails worden door haar beantwoord in mijn ex zijn naam (dit weet ik omdat ze al eens haar logo van het werk vergeten te verwijderen was) om een zaterdag bij te mogen nemen vb met de herfstvakantie en dan de wissel na de vakantie pas te doen de zaterdag nadien. Dan is het eerlijk en is onze zoon ook content en dan kan hij mee op vakantie. We kunnen proberen op vrijdag wel een vlucht te boeken (als dat mogelijk is, maar vinden er geen) maar dat garandeert nog niet dat ik om 16u STIPT terug ben. Want ben ik er niet om 16u staat hij meteen bij de politie om klacht neer te leggen. Alle respect maar ik dacht dat in een bilocatie je toch een beetje moet kunnen communiceren in het belang van het kind. En dan vind ik ook dat je wel eens moet kunnen geven en nemen. Nu vraagt mijn zoon of dat we dit niet kunnen laten wijzigen voor de vakantie bv tijdens de vakanties wissel op zaterdagavond om 19u of zondagmiddag en tijdens de schooldagen op vrijdag om 18u.Voor mijn zoon is dit erg frustrerend omdat zijn vader op alles neen zegt. We zijn al voor de schoolkeuze van het middelbaar naar de rechter moeten gaan, zijn vader wilde een school waar onze zoon totaal niet naartoe wilde gaan, uiteindelijk is onze zoon gehoord en de rechter zag geen enkel probleem waarom onze zoon niet naar de school mocht gaan naar zijn keuze en waar hij zich goed bij voelde. Dus dit heeft hij verloren omdat hij telkens vertelde dat hij dit praktisch niet kon regelen in zijn gezin.
Voor de intrede van zijn vriendin waren er nooit geen problemen en konden we praten en nu is op alles het antwoord neen, wij houden ons aan het vonnis! Het kan simpel opgelost worden maar er zijn gewoonweg geen oren naar!!
Kan ik eventueel voor deze 2 zaken een wijziging aan de rechter vragen in het vonnis?