voorschotten gestort in afwachting van vereffening

philip.debaere
Topic Starter

voorschotten gestort in afwachting van vereffening

#1 , 29 okt 2014 16:26

Geachte, ik ben in 2005 feitelijk gescheiden maar de verdeling/ vereffening blijft op zich wachten, we zijn nu bijna 10 jaar verder zonder een definitieve regeling.
Vanaf 2009 het ik regelmatig geld gestort op mijn ex haar rekening, oa de helft van het spaargeld, huuropbrengst enz. Dit om te vermijden dat de intresten te hoog oplopen.
Ik heb ook op vraag van haar advocaat de helft van de geschatte waarde van het woonhuis op zijn derdenrekening gestort.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat officieel laten vastleggen, zodat er later geen discussie bestaat over deze gestorte gelden.
Haar advocaat heeft het via mail bevestigd over de gelden op zijn derdenrekening aan de notaris, maar tot op heden wil zij niet bevestigen dat ze geld gestort heeft gekregen. Is het voldoende dat de notaris de uittreksels van haar rekening opvraagt?

Groeten Philip Debaere

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding