herkenning na 3.5 jaar kan dit ?

noita
Topic Starter

herkenning na 3.5 jaar kan dit ?

#1 , 31 jan 2015 01:08

Ik heb is een vraag , ik wou ermee naar een advocaat gaan maar deze kan ik niet betalen
moeilijk en lang verhaal kort maken

Ik ben 4 jaar samen geweest met mijn ex, toen we 3 maand samen waren bleek ik zwanger te zijn ,
hij moest er niets van hebben maar zijn toch samen gebleven ( stom weet ik) , bij de geboorte heeft hy me verweten dat ik zijn leven verklote want hij had al een dochter , ik ben mijn dochter dan ook gaan aangeven op mijn naam zonder vader op te geven , na een helse ruzie is alles weer goed gekomen tussen ons en is onze relatie verder gegaan (weer een stomme zet) , hij is nooit herkent , keek naar zijn kind en "ons" kind niet om , ehb voor beide kinderen 3.5 gezorgt , samen huurde we een apartementje , waar zijn adres stond en dat van zijn dochter , mijn adres en dat van "onze" dochter heeft steeds bij mijn moeder blijven staan,
hij sprak steeds over dat mijn dochter hem niets interesseerde tegen vrienden enz ...
na3.5 jaar dacht hij dat ik iemand anders had , wat niet zo was en begon te dreigen dat hijons ging neersteken ( geen bewijzen enkel een sms waari hij schreef dat hij dit niet meende) maar hij had me al 2 x vastgehad waar de kinderen op stonden te kijken .
nu zijn we 4 maand uiteen , waarvan ik nog mee huishuur voor hem moet betalen tot eind juni
niets hoor ik van hem .... hij is 1 keer langs geweest omdat zijn dochter achter de zus vroeg , voor de nieuwjaarsbrief is hij ook langs geweest maar zonder zijn dochter , enals ik vraag waarom ni met de dochter dan is zijn antwoord : als ze de zus ziet heb ik een hele dag een lastig kind
nu na 4 maand ineens zegt hij dat ze haar komt halen , wat ik dus NIET wil want het is een agressieve vent , hij heeft me ook laten weten dat zijn moeder ( die op de doop wel heeft getekend als meter) een rechtzaak tegen mij gaat beginnen om haar kleindochter te zien , en hijzelf ook tege mij voor te herkennen

kan dit allemaal zomaar ???
ik wil mijn dochter echt niet kwijt
please kan iemand me raad geven ? ben zelf maar 23 en ken hier helemaal niks van

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eagleyes

#2 , 31 jan 2015 09:38

Hij kan als hij wil altijd een procedure opstarten voor de herkenning van zijn kind bij de rechtbank. Ik heb deze procedure al meegemaakt en het kan ook redelijk snel gaan als hij een kort geding aanspant. Als hij de vader is maak je geen schijn van kans dit tegen te houden. I.v.m. de grootmoeder die de zaak voor de rechtbank wil trekken zie ik de kans kleiner want ik denk dat eerder de vader dan een bezoekrecht zal eisen. Ik heb heel die miserie al meegemaakt.
Ik zou toch proberen met hem tot een overeenkomst te komen over een bezoekrecht want anders kan het u nog veel centen kosten, de kans is ook heel klein dat je dit gaat winnen. Probeer overeen te komen dat is de enige gouden raad dat ik kan geven. Als hij het kind laat herkennen via de rechtbank vraag dan ineens of hij onderhoudsgeld wil betalen. En tussen haakjes ( Je speelt je dochter niet kwijt. Dat is en blijft je dochter hoe het ook keert of draait). Dat afpakken kan niemand zolang je zorg voor haar draagt.

WP002

#3 , 02 feb 2015 15:19

Het mes snijdt natuurlijk wel als twee kanten. Als hij zijn dochter wil zien zal hij ook met alimentatie over de brug moeten komen. Aangezien u aangeeft dat hij niet dadelijk een stabiel persoon is waar afspraken mee te maken zijn, zou ik u ten stelligste aanraden om voor ELKE afspraak dienaangaande langs de rechtbank te passeren. Dan is er achteraf geen discussie,

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2015 16:05

Meter is niets wettelijk.
Persoonlijk zou ik alle contact vermijden en zolang hij enkel dreigt om uw kind te erkennen zou ik niet doen.
Sedert 2006 is het omgangsrecht en geen bezoekrecht meer.
Procedures lopen via familierechtbank bij mijn weten

Terug naar “Echtscheiding”