Huishoudelijkgeweld

kellyke30
Topic Starter

Huishoudelijkgeweld

#1 , 26 jan 2016 10:35

Hallo

Ik heb klacht ingedien bij politie voorbhuishoudleijkgeweld en bij zijn van lijn kinderen!
Wij hebben ieder apart een gesprek gehad bij een inspecteur van partnergeweld.
Nu is er gisteren ook jeugdbrigade langst geweest maar men vriend was alleen thuis dat moment! Ze kwamen terug als ik thuis was!!

Wat gaat er juist gebeuren nu!!
Ben bang dat ze mijn kindjes gaan afnemen

Mvg

Kelly

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 26 jan 2016 13:11

Wat gaat gebeuren zal in niet onaanzienlijke mate bepaald worden door uw acties. U hebt klacht ingediend maar gaat u ook verdere stappen ondernemen zoals maatregelen om herhaling te voorkomen ( voorwaarden, eventueel echtscheiding etc).

Indien de jeugdsectie van de politie ter plaatse komt en meent dat de omstandigheden dermate zijn dat uw kinderen gevaar lopen of er niet goed voor hen kan gezorgd worden dan vermoed ik dat er een pv zal gemaakt worden voor het jeugdparket dat dan kan besliisen een onderzoek te laten instellen. Uiteindelijk kan een rechter maatregelen bevelen indien nodig. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat uw kinderen geplaatst zullen worden, ook dat u begeleid zal worden.

In eerste instantie dient u eens te kijken wat U gaat doen om herhaling te voorkomen en zichzelf en de kinderen veilig te stellen. Ik ga ervan uit dat uw partner hier de gesweldpleger is maar weet uiteraard niet wat zich concreet afspeelde.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kellyke30
Topic Starter

#3 , 26 jan 2016 13:34

Hallo

Met woorden wisselingen en hij word dan agressief!!bijzijn van mijn kinderen!!
Sinds ik die klacht heb neergelegd is niet meer voor gevallen!! Kan hij het alleen verbaal doen!!
Hij is de geweldpleger ik had politie gebelt

Donderdag komen ze opnieuw langst als we samen thuis zijn!!

Heb alleen vang dat ze mijn kindere gaan ontnemen!!voor zijn daden

Mvg

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2016 13:44

Als ik het goed begrijp is uw vriend / man ? agressief naar u toe (in het bijzijn van de kinderen), maar niet agressief naar de kinderen zelf toe? Is hij enkel verbaal agressief, of ook fysiek?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kellyke30
Topic Starter

#5 , 26 jan 2016 13:46

Ik had klacht ingedient omdat hij geweld gebruikte fysiek heb zelf bewijzen van dokter en foto's gegeven!!naar mij kindere toe niet maar wel verbaal.

kellyke30
Topic Starter

#6 , 26 jan 2016 13:49

Maar nu krijg ik de jeugdbrigade op men dak hiervoor !!

Xenophon

#7 , 26 jan 2016 14:00

Denkt u dat het voor uw kinderen goed is in een omgeving te zitten waar ze zien hoe één ouder gebruikt wordt als boksbal en beide ouders tegen elkaar (en hen) aan het roepen zijn? Dat u kiest voor een dergelijk dieet dat is uw zaak; uw kinderen hebben echter geen keuze.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kellyke30
Topic Starter

#8 , 26 jan 2016 14:06

Idd dat is zo!!
Maar als in geen uitweg heb om weg tekunnen van deze man waar men dochterke van is van 3j ,kan ik ook niet van weggaan!

Franciscus

#9 , 27 jan 2016 00:07

Uiteraard zal jeugdbrigade een onderzoek instellen in opdracht van parket.
Normaliter kan persoon die voor kinderen zorgt de woning krijgen ( ongeacht wie eigenaar is).
Ga ook eens praten met de dienst SLAchtofferZOrg bij uw lokale politie en ook met de IFG dossierbeheerder.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Gebruiker21

#10 , 28 jan 2016 09:38

Idd dat is zo!!
Maar als in geen uitweg heb om weg tekunnen van deze man waar men dochterke van is van 3j ,kan ik ook niet van weggaan!
Jij hoeft niet noodzakelijk weg te gaan met uw dochtertje. Je zou ook kunnen bekomen dat uw partner het huis moet verlaten in eerste instantie, en er dan verder naar een oplossing kan gezocht worden voor u en uw dochter. (Geen idee of jullie momenteel huren, een huis gekocht hebben,...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kellyke30
Topic Starter

#11 , 28 jan 2016 10:17

Nee wij huren!!
Ja En ze willen samen een gesprek voeren samen met mijn partner!!

kellyke30
Topic Starter

#12 , 28 jan 2016 10:17

Dus zij komen vandaag!!hou men hart al vast voor men kinderen

Gebruiker21

#13 , 28 jan 2016 11:56

Wat wil je eigenlijk zelf, want dit is me niet echt duidelijk?

kellyke30
Topic Starter

#14 , 28 jan 2016 12:19

Dat het opgelost geraakt
Want ben niet voor jeugdbrigade!!!
En zeker dak weet da ze kinderen kunnen afnemen!!

Troetelbeertje

#15 , 28 jan 2016 12:33

Logisch toch dat ze kijken naar de veiligheid van de kinderen. Maar oké, wat er bij mij opkomt is: Wil je van je partner af? Laat hem buitenzetten.En je kinderen "afpakken": ze bij familie laten zetten is mogelijk. Tenzij de regels ondertussen veranderd zijn, ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn familie en toen is het kind bij familie geplaatst tot de man vertrokken was. Die had 1 maand de tijd gekregen.
Misschien is dit iets voor jou...

Terug naar “Echtscheiding”