Dochter inmiddels hoofdzakelijk bij mij. Nog geen regeling over alimentatie. Wel reeds een verblijfsregeling bekrachtigd door de rechtbank. Papa heeft geen enkele uitgave in natura, zelfs geen vervoerskosten of voeding. In september 2016 volgt afhandeling na vele malen uitgesteld. Nog geen alimentatie toegekend.
Papa werkt bewust niet om zijn inkomen zo laag mogelijk te houden. Ik werk deeltijds en krijg nog een bijpassing. Dochter heeft mentale handicap en daardoor recht op een verhoogde kinderbijslag, daarboven krijg ik een toeslag omdat ik alleenstaande ben. Kindergeld komt in totaal op een 289 euro met die verhogingen. Verhoging mentale handicap is tot herroeping dus geen datum vast. Zo heeft ze tal van sociale voordelen, gratis buzzy pas, sociale tarieven...Mede door mijn beperkt inkomen al werk ik wel en betaal ik tweemaal RSZ(loon en bijpassing) heb ik zelf ook recht op verhoogde tegemoetkomingen waaronder ziekenkas, water...dus ik kan aantonen dat mijn budget niet hoog is anders zou ik deze rechten niet hebben. Papa daarentegen heeft nog minder. Heeft inmiddels een kwijtschelding van schulden waar rechter nog niet van op de hoogte is.
Gaat hij sowiso moeten betalen? Kan het zijn dat de rechter zegt geen alimentatie van toepassing gezien zijn laag inkomen? Houden ze met die berekening rekening met de basis kinderbijslag of ook met de verhoging? Als dat zo is vrees ik dat hij er weer onderuit zal komen. Draagt helemaal niks bij, hobby's, kampen,...