GEGEVEN :
Ik woon feitelijk samen gedurende 11 jaar, zonder gezamelijke kinderen, in een huurappartement. Wij zijn beiden terug van nul begonnen en hebben ondertussen al heel wat gezamelijke bezittingen opgebouwd.
Onze relatie loopt al jaren erg stroef, maar 1,5 maand geleden kregen wij een fikse ruzie en kwamen maar niet tot een dialoog.
Omdat de situatie voor mij onhoudbaar werd, besliste ik op 17 juni om het huis tijdelijk te verlaten. Zij vroeg mij mijn huissleutels achter te laten omdat ze niet wou dat ik te pas en te onpas het appartement binnen kwam om iets op te halen en weer te vertrekken. Omdat ik van goede wil was, stemde ik hierin toe. Ik verhuisde van vriend naar vriend om hen ook niet te veel te last te zijn, maar dit kan ik niet blijven doen, dus was ik pro-actief al een zoektocht begonnen naar een "eventuele" nieuwe woonplaats en heb ik vele makelaars aangesproken.
Helaas heb ik gedurende die periode nooit de juiste dialoog kunnen vinden met mijn toenmalige partner en heb ik haar afgelopen weekend (19 juli) mede gedeeld dat ik een punt zet achter de relatie. . Mijn ex-partner was echter uitgekomen bij mijn zoektocht naar een nieuwe woning en heeft dit toen al als definitief beschouwd. Op 18 juli heeft zij daarom een melding gedaan bij de politie dat ik sinds een maand niet meer op mijn domicilie adres verblijf met het oog op ambtelijke schrapping. Sinds 19 juli heeft ze ook alle contact verbroken en laat zij mij ook niet meer binnen om mijn achtergebleven spullen op te halen en overeen te komen ivm een verdeling van de gezamelijke bezittingen.
Ik heb zelfs al moeten vernemen dat ze enkele van mijn bezittingen verkocht heeft. Helaas ligt alle administratie (aankoopbewijzen) ook nog in het huis. Ook het immobiliënkantoor die de zaken behartigt voor de verhuurder is al door haar op de hoogte gebracht en die heeft mij blijkbaar al uit het huurcontract gehaald.
Nu zit ik in een penibele situatie en heb ik heel wat vragen :
1. Kan zij mij zo maar ambtelijk laten schrappen met deze feiten?
2. Wat kan ik doen tegen het feit dat ze mij niet binnen laat om spullen op te halen en dingen van mij verkoopt?
3. Kan de verhuurder mij zo maar schrappen uit het huurcontract? Wat met de huurwaarborg die op een rekening staat op allebei onze naam?
Alvast bedankt voor jullie hulp