Huwelijkscontract buitenland

Bluemoon76
Topic Starter

Huwelijkscontract buitenland

#1 , 06 jul 2015 17:24

Binnenkort huw ik in Egypte, Cairo
Ik ben volop bezig met het huwelijkscontract en volgens mijn notaris moet mijn aanstaande een volmacht geven. Uiteraard geen probleem maar hoe pakken we dat aan .
Mijn notaris is nu niet bereikbaar daarmee vraag ik jullie mening /advies

Deze onderstaande mail heb ik ontvangen, kan er iemand in leken taal uitleggen wat er nu precies verwacht wordt ?

Geachte,

Ik heb de eer u te melden dat ik uw ontwerp van notariële akte heb doorgestuurd naar ons Consulaat-Generaal te CAIRO teneinde de betreffende notariële akte te laten verlijden.

Het komt de partijen toe rechtstreeks contact op te nemen met de post in kwestie teneinde een afspraak te bekomen voor het verlijden van deze akte.

De expeditie van de akte zal overhandigd worden aan de partijen die moeten zorgen voor de terugzending per express koerier (naar uw kantoor).

De door de bevoegde consulaire ambtenaren verleden notariële akten (en afschriften) zijn vrijgesteld van elke vorm van legalisatie (wet van 21 december 2013 houdende het Consulair Wetboek – MB, 21.01.2014).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 07 jul 2015 08:49

De notariële akte is doorgestuurd naar het consulaat in Caïro, zodat die akte daar kan apsseren. Je moet contact opnemen met het consulaat in Caïro om een afspraak te maken om die akte te laten tekenen. Daarna krijgt je vriend de akte en die moet zorgen dat de akte bij het notariskantoor komt. De akte hoeft niet gelegaliseerd te worden. Zo gauw als de akte bij het notariskantoor is, heeft die 'n Volmacht van je vriend om alles verder te regelen. En dan kun je daarna je hoofddoek op zetten.

Bluemoon76
Topic Starter

#3 , 07 jul 2015 20:59

. En dan kun je daarna je hoofddoek op zetten.
:roll:

Reclame

Jackrussell

#4 , 07 jul 2015 23:43

Daar draait het uiteindelijk op uit toch?

Bluemoon76
Topic Starter

#5 , 08 jul 2015 00:21

Daar draait het uiteindelijk op uit toch?

Ik ben al 3 jaar bekeerd en ik draag geen hoofdoek. Die keuze is en blijft van mij en heeft hoegenaamd niks te maken met wie ik trouw.

Jackrussell

#6 , 08 jul 2015 00:24

Dat bekeren tot de religie van de "vrede" (kuch kuch) zal er daarentegen wel voor iets tussen steken. We zullen zien hoe lang het vrijheid blijheid is als de inkt is opgedroogd.

Bluemoon76
Topic Starter

#7 , 08 jul 2015 00:32

Dat bekeren tot de religie van de "vrede" (kuch kuch) zal er daarentegen wel voor iets tussen steken.
Nee wederom een persoonlijke keuze en lang voordat ik enigzins een relatie had met mijn verloofde.

Jackrussell

#8 , 08 jul 2015 00:38

Ja, dat zeggen ze allemaal. Dat trouwen zal wel niet van vandaag op morgen besloten zijn. Zeker een buitenlands huwelijk vergt wat tijd en voorbereidingen. De tijdslijnen zijn ze ook n.a.v. wat andere berichten wel duidelijk hoor. Knap staaltje taqqiya alvast.

Triest.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”