leuke ex schoonfamilie

trieste vader
Topic Starter

leuke ex schoonfamilie

#1 , 21 jul 2015 20:33

Lekker toch je bent 2 weken uit elkaar nog aan het wachten op de brief van (ex) vriendin haar advocaat.
En je ex schoonvader zorgt er ff voor dat je geen fotos van je eigen dochter meer kan bekijken die ze posten op facebook.
Al een geluk dat dat men dochter niet raakt maar ja mij wel natuurlijk bah. Zal ik wel mee leren leven. :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 22 jul 2015 00:06

En wat is nu juist de juridische vraag?

j.demoor

#3 , 23 jul 2015 10:57

“Art.10.De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden...Art.80.Hij die kwaadwillig of bedrieglijk inbreuk pleegt op het auteursrecht en de naburige rechten, is schuldig aan het misdrijf van namaking...Art.86bis.§ 1. Onverminderd § 3 heeft de benadeelde recht op de vergoeding van elke schade die hij door een inbreuk op een auteursrecht of naburig recht lijdt...Art.86ter.§ 1. Wanneer de rechter een inbreuk op het auteursrecht of een naburig recht vaststelt, beveelt hij tegenover elke inbreukmaker de staking van deze inbreuk...”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

‘je ex schoonvader zorgt er ff voor dat je geen fotos van je eigen dochter meer kan bekijken die ze posten op facebook.‘

“Art.374.§ 1. Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen”(Burgerlijk Wetboek).
Het publiceren van de foto’s van uw minderjarige dochter kan enkel door beide ouders gezamenlijk.

U kan dus klacht met burgerlijke partijstelling neerleggen bij de politie op grond van voornoemd art.80 en 86bis en ter.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Oude Belg

#4 , 25 jul 2015 09:35

Ik vermoed dat de schoonfamilie hem "ontvriend" heeft op FB.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

trieste vader
Topic Starter

#5 , 25 jul 2015 09:37

ja inderdaad ondertussen heeft mijn ex schoonvader na de blok op foto s te zetten mij ook ontvriend op facebook. Volwassen toch ?

Bluemoon76

#6 , 25 jul 2015 09:43

ja inderdaad ondertussen heeft mijn ex schoonvader na de blok op foto s te zetten mij ook ontvriend op facebook. Volwassen toch ?

Dat kan je wel spijtig genoeg verwachten met een scheiding.

trieste vader
Topic Starter

#7 , 25 jul 2015 09:46

ja begrijp ik maar das toch ziek en laag . Men ex houd men dochter al 17 dagen weg van me en dan dit nog ? Pfff ja wat kan je er tegen doen . Ik vind het gewoon erg dat men ex op die manier en andere manieren onze dochter gebruikt om mij te raken want dat is voorlopig het enigste waar ze mij ook mee raakt.

duma

#8 , 27 jul 2015 11:31

Ziek en laag zijn geen juridische begrippen.
Ik heb in een andere topic al eens verwezen naar het feit dat je heel emotioneel reageert en dit is weer zoiets.

Ja, het is niet fijn als iemand je ontvriend op Facebook.
Maar zijn dochter en jij zitten momenteel in wat je op z'n minst een vechtscheiding kan noemen en waarschijnlijk is hij geen fan van je op de moment.
Die reactie is dan ook logisch.

Ik kan alleen maar hopen dat je zaken als dit nooit naar boven gaat brengen in een rechtbank.

trieste vader
Topic Starter

#9 , 27 jul 2015 12:06

nee das niet de bedoeling ik ga in de rechtbank zeker niet met de vinger wijzen dat laat ik wel aan mijn advocaat over die zal de zaken wel regelen voor me .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”