Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

duma

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#121 , 11 aug 2015 08:02

Ik hoop dat je niet op de smsen van je ex hebt gereageerd. Laat haar doen. Ze is bezig als een kind, behandel haar ook zo: Slecht gedrag negéér je, want anders stimuleer je het.

Als je weinig hoort van je advocaat is dat niet abnormaal (dat heb ik je al eens gezegd, denk ik), maar er moet uiteraard wel af en toe actie zijn. Het is trouwens ook niet ongewoon dat veel via mail verloopt. Dat is veel sneller dan telkens te moeten afspreken, e.d.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
trieste vader
Topic Starter

#122 , 11 aug 2015 08:17

Ik ben wreed dom geweest . Ik haar af en toe een sms gestuurd om te vragen hoe het met de kleine spruit was en of ze niet eens wilde praten over bepaalde zaken. Telkens geen of irriterend antwoord. Ik haar ook een brief gestuurd om me te verontschuldigen en nogmaals bemiddeling voorgesteld. Had ik inderdaad dus , nadat jullie het zovele malen gezegd hebben, beter niet gedaan. Ik heb men advocaat deze dingen al wel laten weten. Ze is ondertussen ook melding gaan doen van dat ik haar lastig val bij de politie, domme ik weeral.

duma

#123 , 11 aug 2015 08:39

Hier word ik dus echt chagrijnig van.
Je komt hier met je verhaal en vraagt raad.
Iedereen hier doet de moeite om het te lezen én zegt dat je niet meer mag reageren, in de topic én via PB, en dan ga jij een BRIEF sturen waarin je alles letterlijk nog eens op PAPIER zet en ze pérfect tegen jou kan gebruiken als bewijsmateriaal? Want ik neem aan dat die verontschuldigingen wel érgens over gaan?

Ik ga mij vanaf nu onthouden van elke commentaar in deze topic.
Ik kan evengoed tegen de muur praten.

(en mijn excuses aan de moderatoren voor mijn off-topic comment - het moest van het hart)

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#124 , 11 aug 2015 08:49

Ik begrijp je reactie en inderdaad die brief had ik niet moeten doen, maar letterlijke dingen die ik heb gedaan staan er niet in . Dat we beiden gestopt zijn met drinken ondertussen, dat ik haar financieel mee wil helpen, en dat ik nooit heb laten zien eigenlijk op die manier dat ik haar respecteerde dus ja das wel letterlijk en heb ik men eigen graf mee gegraven, :( domme ik Ik ben een emotioneel persoon en ja dat is op dit men eigen ondergang

sorry duma

Jackrussell

#125 , 11 aug 2015 13:13

Ik ga ook maar eens stoppen met dit topic. "Trieste vader" luistert toch niet naar de raad in dit topic. Sterker nog: hij doet precies het tegenovergestelde. Hij gooit zo zijn eigen ruiten in en mag hoe hard het ook klinkt het zelf maar uit gaan zoeken.

Laten we hopen dat de rechter in alle wijsheid een beslissing neemt over wat het beste is voor het kind.

VDG2

#126 , 11 aug 2015 13:19

(Excuses voor de niet heel erg juridische reply.)

Trieste vader, ik begrijp dat het voor jou een emotionele tijd is en dat het niet makkelijk is om jezelf daar gewoon van los te koppelen. Maar laat je niet kennen!

Dus reageer niet op provocaties. Meer nog, zoals hier al veelvuldig herhaald, reageer niet. PUNT.

Laat voortaan alle communicatie verlopen via uw advocaat. Het is immers duidelijk dat uw ex geen zin heeft om dit op een volwassen manier op te lossen of op een normale manier te communiceren. U stuurt dus geen sms'en, brieven, postduiven, rooksignalen of wat dan ook richting uw ex.

U geeft enkel zaken door via uw advocaat. Hou er evenwel rekening mee dat die man/vrouw ook andere cliënten heeft. Verwacht dus niet dat hij u dagelijks een stand van zaken zal doorgeven.
Probeer bovendien ook te vermijden om telkens verschillende mails kort na elkaar naar uw advocaat te sturen (met bv. telkens een kleine melding enz. )
Tracht dit wat te bundelen, bv. eenmaal per mail stuurt u de gebeurtenissen (indien van belang) door in één mail. Met eventuele bewijsstukken (screenshots per mail enz).
Niets zo vervelend als 20 verschillende emails moeten lezen die apart werden verzonden, met telkens een half verhaal in.

Dan tot slot nog de belangrijkste raad: Het draait om JULLIE kind. Alles wat u vanaf nu doet is in het belang van dat kind. Vermijd dat u (of uw advocaat) met modder gooien in de rechtbank naar de tegenpartij. Het verleden is het verleden. Wat belangrijk is is dat er nu een goede regeling komt.
Toon aan dat u boven dit alles staat en de verstandige ouder bent. Dat u zich niet van de wijs laat brengen door de acties van de tegenpartij, dat u enkel het belang van jullie kind voor het oog hebt.

Hou u aub aan de goede raad die hier al werd gegeven. Probeer niet impulsief in te gaan op acties van uw ex. Want dat is wat ze wil.

En als je het emotioneel moeilijk hebt, ga praten met een professional. Ze zijn er voor. Dat kan je echt helpen en zal misschien uw kijk op de zaak wat kunnen in balans brengen.

trieste vader
Topic Starter

#127 , 11 aug 2015 16:36

Bedankt voor de reacties weer en ik zal me aan jullie raad houden .

Jackrussell

#128 , 11 aug 2015 23:03

@VDG2: de laatste paar reacties van TS doen nog maar weer eens benadrukken dat ook dit verhaal vermoedelijk twee kanten heeft.

trieste vader
Topic Starter

#129 , 11 aug 2015 23:06

Hoe bedoel je dit jack ?

Jackrussell

#130 , 12 aug 2015 09:48

Precies zoals ik het zeg. We lezen hier maar één kant van het verhaal. Zij zal ongetwijfeld haar kant van het verhaal hebben. U heeft toch moeite haar gerust te laten, terwijl zij duidelijk aangeeft dat zij door u gerust gelaten wil worden, u heeft 'n drankprobleem (gehad?), u heeft haar kennelijk in het verleden niet gerespecteerd, etc. Ook na goed beargumenteerde en objectieve argumenten om haar met rust te laten, blijft u haar lastig vallen met brieven en sms-en en gooit u en passant nog eens uw eigen ruiten in.

Dit soort zaken zijn vaak niet 'n door en door slecht persoon tegen 'n heilige. De waarheid ligt vaak ergens in het midden.

trieste vader
Topic Starter

#131 , 12 aug 2015 10:16

Ah zo ja ik begrijp het . Ik heb inderdaad slechte dingen gedaan maar daaraan word ofwel gewerkt ofwel zijn ze al van de baan. Ik wil niet met de vinger wijzen maar men ex heeft zoiwzo mee schuld in alles ( zij dronk namelijk evenveel als mij, das geen excuus weet ik ook) . Ik ga niet alles op mij nemen, waar ik dit in het begin dit wel deed. Slechte eigenschap van mij bovenop alle anderen. Wat ze doet voor de ogenblik, begrijp ik ergens. Die domme dingen die ik ondertussen gedaan heb wijt ik volledig aan het feit dat ik een emotioneel persoon ben, 7 jaar niet zomaar opzij kan zetten en alles wat er nog bovenop komt. Ik wilde haar trouwens zeker niet lastig vallen maar het heeft blijkbaar lang geduurd voor het effectief bij me doordrong dat het over en out is. Dom van niet te luisteren naar jullie en besef dat ook nu. Ik hoop dat er toch nog een deel van de situatie te redden valt.

Net nog telefoon gehad van men advocate. Morgen om 10 uur laatste afspraak voor de zitting. Alles overlopen en kort voor dag maar na wat gepuzzel en opvangregeling enzo zou een volledige bi-locatie of opbouwende regeling wel haalbaar zijn. Hoop dat ze dit nog kan aanpassen en of ze een idee heeft of dat eruit te halen valt. Hebben jullie een idee of dit haalbaar zou zijn met alle dingen die men ex tegen mij heeft of durven jullie je daarover niet uit te spreken?

trieste vader
Topic Starter

#132 , 14 aug 2015 08:45

Gisteren toch beetje sterker van advocaat terug gekomen. Deze zei ook dat er inderdaad na de inleidingszitting een sociaal onderzoek zal opgestart worden. Op de zitting van maandag zou er toch iets van contactherstel van de rechter moeten komen al is het bv 1 zaterdag op de 2 weken zonder overnachting , weinig maar beter als niets. Hoop echt dat er gewoon ineens al een weekend uitkomt zou gelukkig zijn dan.

trieste vader
Topic Starter

#133 , 14 aug 2015 11:55

Ik had nog even een domme vraag . Als er nu een omgangsregeling uitkomt voorlopig of definitief. Ben ik verplicht aanwezig te zijn bij de momenten dat ik men dochter zou moeten gaan halen? Als ik bv op die moment met de late sta en moet werken mag mijn moeder dan men dochter gaan halen bij men ex ?

trieste vader
Topic Starter

#134 , 16 aug 2015 09:17

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. Sorry dat ik veel moeite had met de raad uit te voeren. Ik had beter naar jullie moeten luisteren :(. Stilletjes aan begin het beter te gaan. Morgen om 11 uur is er de inleidingszitting. Graag had i eventueel nog wat tips van hoe en wat( en wat niet) te doen daar.

VDG2

#135 , 16 aug 2015 09:57

Rustig praten. Niet met modder gooien. NIET reageren als de tegenpartij met modder gooit. Het verleden is het verleden. Dat kan je niet meer veranderen. Laat dat rusten en denk aan de toekomst.
Toon aan dat je alles op een volwassen manier wil aanpakken, dat het belang van jullie kind op de eerste plaats staat.
Denk 5 keer na voor je iets zegt.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”