Erkenning van het kind

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Erkenning van het kind

#16 , 23 mei 2016 14:03

De rechten van het kind worden geschonden als de moeder geen stappen onderneemt om haar kind te laten erkennen.

Wat moet er met dat kind als moeder binnen 1 jaar werkloos zou worden? Blijvend ziek? Moet de nieuwe partner van mevrouw dan alle kosten betalen?

Dat kind heeft geen enkele kans. Geen enkele kans. Is het niet om zulke toestanden te vermeiden dat men ooit een het verdrag van de rechten van het kind ondertekend heeft?
Chantika, u reageert vrij emotioneel. Ik ken een koppel waar de "papa" van de kindjes niet de natuurlijke vader is, noch de stiefvader. Hij is gewoon de vriend van een mama met twee kindjes, en neemt de rol van "vader" op zich. Er is niets juridisch geregeld, maar hij ziet die kinderen ondertussen doodgraag en de vier vormen ondertussen al een jaar of 10 een perfect gezin. Dit is het beste bewijs dat de natuurijke vader geen vereiste is voor kinderen, om in een gelukkige en veilige omgeving op te groeien. Die kinderen waren 0 en 2 als hun "papa" in hun leven kwam. Voor hen is hij hun papa, en niemand anders. En voor hem zijn dit zijn "bloedeigen" kinderen. In mijn ogen, zouden mama en papa best wel één en ander regelen wat betreft de kinderen, maar bon, het is hun leven. Een natuurlijke vader is niet meer of minder dan de leverancier van één spermacel. Een vader die een kind graag ziet en wil opvoeden, is véél, véél belangrijker dan de leverancier van die spermacel. Als beiden één persoon zijn, des te beter. Als het twee personen zijn, vergeet dan de leverancier, en focus op de "echte" vader: hij die het kind graag ziet en er wil zijn voor dit kind. Als de leverancier die laatste rol absoluut niet wil opnemen, kan je hem dit niet verplichten. Het zal meer kwaad dan goed doen...
De ‘biologische’ vader kan op die manier wel een onderhoudsplicht oplopen, maar heeft daartegenover geen recht op een omgangsregeling en evenmin een recht op ouderlijk gezag over je kind. Dat kan enkel als hij dan toch nog het kind erkent...
In het geval van de topic starter, houdt niets de vader tegen om in dit geval alsnog het kind te erkennen, en de daaruit voortvloeiende rechten op te eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moeder1

#17 , 23 mei 2016 14:29

Waar staat geschreven dat er maar één jaar tijd is om een kind te erkennen? Dochter haar vader heeft 11 jaar gewacht om dochter te erkennen. Trouwens, ik zorgde zonder enig probleem alleen voor de opvoeding van onze dochter. Was treouwens absoluut niets aan van administratie voor erkenning, zelfs niet na 11 jazar, samen naar gemeentehuis , handtekening en het was oke.

Laila1981
Topic Starter

#18 , 23 mei 2016 16:40

De nationaliteit van mij is Nederlands. En weet iemand hoe je zon procedure start. En hoe lang het duurt voor een vaderschapstest of DNA test te laten uitvoeren door de rechtbank.

Reclame

JPV

#19 , 23 mei 2016 20:19

Woont u in Nederland of in België?

JPV

#20 , 23 mei 2016 20:22

Er is maar 1 jaar de tijd om de erkenning te regelen.
manifest onjuist:
http://justice.belgium.be/sites/default ... _NL_BD.pdf

Laila1981
Topic Starter

#21 , 23 mei 2016 22:50

Ik woon in België

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”