Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

duma

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#31 , 24 jul 2015 15:35

Niet juridisch advies: Je doet ermee wat je wil, maar even terzijde: Als je ex wil, zal ze alles wat je hier post vinden. Je post namelijk onder je eigen naam.
Ik raad je aan om die te wijzigen.

Verder: Ben je dan nog niet bij je advocaat langs geweest?
Zoja, waarom heb je dan niet alles verteld?
Zonee, dan zal de advocaat je wel uitnodigen als het zover komt, maar volg dat nauw op!

En neen, dat mag de advocaat van de tegenpartij niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
trieste vader
Topic Starter

#32 , 24 jul 2015 15:51

Ben al langs geweest ja eerste keer dan heeft ze die aangetekende verstuurd en zei ze van eerst te wachten welke reactie daarop komt.

Hoe kan ik men naam hier wijzigen want ik vind het niet. sorry

duma

#33 , 24 jul 2015 15:55

Beste een bericht sturen naar een beheerder.

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#34 , 24 jul 2015 15:55

dank u

trieste vader
Topic Starter

#35 , 24 jul 2015 22:21

Ik had nog een vraagje. Hoe word voor de familierechtbank de inboedelverdeling gedaan ? Ik heb facturen op mijn naam. Een aantal spullen heb ik volledig zelf betaald met ecocheques. Een wasmachine op mijn naam maar geschonken door mijn ex schoonvader aan mij en mijn ex. En een droogkast op mijn naam deels met mijn ecocheques en deels cadeau van mijn ex schoonvader aan mij en mijn ex.

Iemand een idee ?

trieste vader
Topic Starter

#36 , 26 jul 2015 11:18

En ik had nog een stomme vraag.
Aangezien mijn ex al bijna 2 weken ligt te zeggen dat ik een brief van haar advocaat mag verwachten (als ze hierover weer niet liegt of bluft). En die brief naar haar adres zou kunnen gestuurd worden. Kan zij die brief achterhouden om mij een zoveelste loer te draaien?
Of kan ik eventueel naar haar advocaat ( als ze er effectief één heeft) bellen om info te vragen ? De brief wordt volgens mij dan ook aangetekend en via gewone post verstuurd.

duma

#37 , 27 jul 2015 11:24

Neen, je kan niet naar haar advocaat bellen.
Jij hebt zelf een advocaat en die doet vanaf nu het woord voor jou.

Er is geen enkele reden waarom zij/haar advocaat een brief zou sturen naar een ander adres dan waar jij woont.
Zij is op de hoogte van je verhuis, je domicilie staat daar, ...

duma

#38 , 27 jul 2015 11:27

Over de inboedelverdeling: alles hangt er vanaf hoe jullie samen waren. Ik meen te herinneren dat jullie niet getrouwd waren, dus is er sowieso strikte scheiding van goederen, wat wil zeggen dat van jou is; alles waarvan je facturen hebt of andere bewijzen dat dit van jou is en dingen die door duidelijk gebruik aan jou toebehoren.

Concreet: wasmachine en droogkast met een factuur op jouw naam zijn van jou.
Hoe werden die zaken geschonken? Overschrijvingen? Stond er een mededeling bij? Of cash?
Indien overschrijving met een mededeling kan het wel zijn dat dat deel teruggevorderd zal worden.

trieste vader
Topic Starter

#39 , 27 jul 2015 12:07

neen betaald met de bankkaart van haar vader.

duma

#40 , 27 jul 2015 13:02

Dan wordt het natuurlijk al lastiger, omdat hij wel zwart op wit kan bewijzen dat hij die betaald heeft.
Het is dus sowieso een schenking van de vader, maar hoe het dan zal aflopen, moest een rechter er zich over buigen, daar durf ik echt geen uitspraak over doen.
Ofwel gaat die redeneren dat de vader dit geschonken heeft en gegeven is gegeven, maar dan zal de rechter waarschijnlijk redeneren dat het een schenking was aan jou en zijn dochter, waarbij jij dan misschien je ex moet uitbetalen voor een stuk.
Altijd lastig als zulke dingen niet op papier worden gezet of als dat niet overeenkomt (hij betaalt, factuur op jou naam).

Eerlijkheidshalve, de vader heeft dat alleen maar betaald omdat jij samen was met zijn dochter, dus logischerwijze, ...

Mariette

#41 , 27 jul 2015 13:04

Ach, begin niet met zo'n wraakgedoe. Je weet wat jij betaald heb en neem dat mee. Wat jij niet betaald hebt laat je staan voor haar. Eenvoudig, simpel en correct.

trieste vader
Topic Starter

#42 , 27 jul 2015 13:13

Ja ik doe dit niet uit wraak . Nog eens ik ga me niet verlagen tot het niveau dat waar mijn ex nu zit. Ik doe dit om wat dingen achter de hand te hebben. Van mij mag ze heel de inboedel hebben als ze wilt of als dat teveel ruzie gaat geven in de rechtbank. Ik wilde zelfs mijn televisie laten staan voor men dochter omdat ze door mijn ex der schuld heel veel achter televisie heeft gezeten en wilde dit niet afpakken van men dochter, maar op aanraden van andere mensen toch maar mee genomen omdat het anders misschien te moeilijk zou zijn om terug te krijgen. Ik wil enkel men dochter en een deftige omgangsregeling. Nogmaals ik ben diegene die al heel de tijd als de volwassen persoon handelt. Ik heb al een aantal malen gevraagd heeft aan men ex om dingen onderling te regelen. Ze blijft dit echter weigeren . antwoord in een sms " Nee ik kan en WIL ook niet anders dan via de rechtbank is goed voor ons beiden".

trieste vader
Topic Starter

#43 , 27 jul 2015 13:16

En ja dat versta ik marriet , maar dat is 3 weken dat men ex volledig tegenwerkt of niet antwoord op mijn vragen hoe het met onze dochter gaat. Ze zei overlaatst in een sms "vriendelijk doen tegen jouw, misschien, het gaat nog hard tegen hard worden, ik heb even respect voor de situatie" Ja wat moet ik dan doen? Me laten plat trappen ?

Mariette

#44 , 27 jul 2015 13:18

U zou best stoppen met dat sms'en. Gebruik uw advokaat om met de tegenpartij te communiceren. Antwoord niet als zij je smst, maar stuur het door naar uw raadsman indien belangrijk.

Gewoon even geduld hebben tot de zaken geregeld worden.

duma

#45 , 27 jul 2015 13:19

Neen, maar je in minder dingen druk maken en je advocaat de babbel laten doen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”