Kan mijn moeder mij op straat zetten? (Ik ben meerderjarig)

Gert_JAN
Topic Starter

Kan mijn moeder mij op straat zetten? (Ik ben meerderjarig)

#1 , 12 okt 2011 11:58

Hallo,

Ik ben schoolverlater en begin binnekort te werken. De relatie tussen mij en mijn moeder is al enige tijd aan het verzuren en zorgt er voor dat eigelijk de situatie niet zo leefbaar is thuis, tog probeer ik daar steeds mijn best voor te doen alles zo kalm mogelijk te houden. Zij heeft mij nagenoeg al voor enkele feiten bij de pôlitie gezet omdat ik haar zogezegd het leven zuur maak en dat ik dingen via haar telefoon op haar facebook ga zetten. (Wat ik zeker ni gedaan heb; maar zij zelf doet na het nemen van haar slaappillen en de volgende dag vergeten is.) Ze koop al meer dan een maand geen eten meer voor mij en weigert dit gereed te maken terwijl zij wel nog steeds allumentatie en kindergeld vna mijn vader krijgt. (Dit doet zel wel allemaal nog voor mijn jongere broer)

Vandaag kreeg ik een brief in de bus van haar advocaat met daarin vermeld "U verblijft dan ook zonder recht noch titel in deze woning en cliënte wenst een oplossing van de door U veroorzaakte problematiek waarbij U de woning zult verlaten uiterlijk op 31.10.2011"

Mijn moeder heeft volgens mij een verslaving aan medicatie die zij krijgt van haar dokter (onder meer allerhande slaappillen, dipidolor en dihydergot)

Wat kan mijn moeder mij allemaal maken?

Met vriendelijke groeten,
Gert-Jan
Laatst gewijzigd door Gert_JAN op 12 okt 2011 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 okt 2011 12:07

"........U verblijft dan ook zonder recht noch titel in deze woning en cliënte wenst een oplossing van de door U veroorzaakte problematiek waarbij U de woning zult verlaten uiterlijk op 31.10.2011"

toch wel straffe staal blufpoker van de advocaat...
- je bent daar gedomicilieerd en woont daar (als haar zoon) dus heb je momenteel wel recht en titel om daar te wonen.
- pas nadat je eerste loon of werkloosheidsuitkering gestort is, kan men er juridisch van uit gaan dat je op je eigen benen kan staan; tot dan is ze verplicht (én je vader ook overigens)te onderhouden; dus de "vraag" om het huis te verlaten kan ten vroegste maar ingaan na 30 november.

Maar om alle gedoe te vermijden gert-jan... neem contact met je vader en zoek een kamer om op eigen benen te gaan staan. en meldt de advocaat per AS dat je pas weg kan als de onderhoudsplicht niet meer van tel is (na je eerste loon/werkloosheidsuitkering)
Want zeg nu zelf: wil je daar blijven wonen?
enne heb je haar al zelf voorgesteld te delen in de kosten als je je eerste loon krijgt?

Gert_JAN
Topic Starter

#3 , 12 okt 2011 12:11

Geachte,

Hier blijven wonen wil ik zeker niet, Ik ben reeds al een maand op zoek om alleen te gaan wonen. Maar iets gaan huren zonder vast inkomen is jammer genoeg niet zo makkelijk en mij ergens voor een jaa rvast zetten in een kleine kamer zie ik ook niet zitten.

Ik heb haar nog niets voorgesteld. Omdat zij dreigt dat ik niets van mijn spaarcenten krijgt. (Ze heeft deze voor mijn 18j van een gezamelijke rekening afgehaald)

Ik weet niet waar ik sta, verder in de brief staat ook " bij gebreke daaraan heb ik uitdrukkelijk opdracht, gezien u deze woning zonder recht noch titel bewoont, om over te gaan tot dagvaarding in uitzetting voor de bevoegde rechtbank, hetgeen U heel wat bijkomende kosten zal veroorzaken welke ten uwe laste zullen zijn" Ik heb nog niets en zou al moete gaan betalen?

met vriendelijke groeten,
Gert-Jan

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2011 20:14

Uw moeder is nog altijd onderhoudsplichtig.Enkel een (vrede)rechter kan u buiten krijgen en dat zal wel iets langer duren dan 31.10.11 neem dat maar aan.
U moeder heeft uw spaargeld afgehaald ...van een boekje dat op uw naam stond? Wel daar is ze enkel beheerder over en mag ze enkel op die wijze 'beheren'.
U kan haar dagvaarden om die gelden terug te bezorgen.
Voor info sociale dienst van het Ocmw, een JAC, de griffie van de vrederechtbank, justitiehuis oa voor een pro-deo advocaat.
Hoe is de relatie met uw vader?
Welke problematiek wordt bedoeld?
Wat is er met de PV's bij de politie gebeurd en wat waren de feiten?
U mag me steeds een pb sturen.

seniorke

#5 , 13 nov 2011 19:47

Beste GERT-JAN
Mijn moeder heeft volgens mij een verslaving aan medicatie die zij krijgt van haar dokter (onder meer allerhande slaappillen, dipidolor en dihydergot)

Zeer veel. Bent u medicus ? En ook al mocht u medicus zijn , bent u gebonden aan het beroepsgeheim .
Zelfs de dokter kan u veel maken , omdat u zijn beroepsgeheim schend.

Tope

#6 , 13 nov 2011 22:06

@ seniorke
In het vervolg eerst alles aandachtig lezen voordat je reageert.

Tope

#7 , 13 nov 2011 22:14

@ Gert_JAN

Neem contact op met het JAC - Jongerenadviescentrum van je woonplaats voor ondersteuning: http://www.jac.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#8 , 13 nov 2011 22:58

Beste GERT-JAN

Zeer veel. Bent u medicus ? En ook al mocht u medicus zijn , bent u gebonden aan het beroepsgeheim .

De logica achter uw betoog ontgaat me? Er worden geen namen van patiënten noch behandelende artsen genoemd. De poster versterkt zijn verhaal enkel door de naam van de geneesmiddelen in kwestie te noemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 nov 2011 13:11

Beste GERT-JAN

En welk beroep zou steller uitoefenen om het te schenden.

Het aantal beroepen dat kan schenden is 'redelijk' beperkt.
Trouwens zoals reeds gezegd is hier geen enkele schending gezien partijen anoniem zijn.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”