manipulatie, afpersing

angel12
Topic Starter

manipulatie, afpersing

#1 , 04 sep 2013 21:20

Hallo,

Mijn echtgenoot betaalt alimentatie aan zijn ex.

Nu wil zij dat hij haar belastingen op de alimentatie betaalt die zij moet betalen.

Ik ben daar niet mee akkoord. Wij zijn gehuwd in gemeenschap van goederen. Hoe kan ik tegenhouden en welke basis heb ik ?

Groeten,
Angel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2013 22:53

Op welke wet baseert de ex zich????

angel12
Topic Starter

#3 , 05 sep 2013 19:24

geen enkele

Reclame

Tattie

#4 , 05 sep 2013 20:44

allimentatie aan de ex of is die vr de kids? want bij die laatste moet je bij mijn weten geen belastingen op betalen... enne als ze de belasting niet wilt betalen dat ze dan afstand doet van haar alli he...

Franciscus

#5 , 05 sep 2013 23:01

Alimentatie staat dus in een vonnis.
Dat moet betaald worden dus...
maar in dat vonnis staat daar ook dat de belasting moet betaald worden ?
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3540,d.bGE" onclick="window.open(this.href);return false;

Neen dus niet van toepassing tussen de partijen
Het vonnis heeft wel kracht van wet tussen de partijen EN is tegenstelbaar aan derden dus oa de overheidsdiensten dienen dit op te volgen.

angel12
Topic Starter

#6 , 06 sep 2013 15:24

Ja, dat vind ik ook, dat ze dan een herziening vraagt maar dat zal ze niet doen...in ieder geval ik blijf op mijn standpunt staan - ik wil niet dat mijn echtgenoot zijn ex haar belastingen betaalt.

Nee, in het vonnis is daar totaal geen sprake van. De vorige jaren heeft ze haar belastingen zelf betaalt maar het is de 2de keer dat zijn dochter manipuleert om die belastingen te betalen.

Nee, de alimentatie is enkel voor de ex-vrouw. De kinderen zijn volwassen en werken.

Wat wil dat zeggen : tegenstelbaar aan derden en de overheidsdiensten dienen dit op te volgen ?

FreelancerIT

#7 , 06 sep 2013 16:07

Op zich is het niet zo'n bizarre vraag. Stel, ik moet 1000 euro alimentatie betalen. Is dat dan 1000 euro bruto, of netto?

Vandebos

#8 , 06 sep 2013 16:57

Diegene die alimentatie betaalt, kan deze fiscaal afhouden van zijn belastingen. (deels)

Diegene die de alimentatie ontvangt moet ze als inkomsten op zijn belastingen inbrengen.

angel12
Topic Starter

#9 , 07 sep 2013 15:13

Ja dat weet ik ook wel.

Franciscus

#10 , 09 sep 2013 13:07

En dat wordt ook zo bedoeld in de regelgeving.
Als de rechtbank een alimentatie uitspreekt gaat ze uit dat die regelgeving wordt toegepast niets meer niets minder.
Verwijs ex naar die regelgeving en vraag haar dat ze de kinderen buiten dit dispuut laat.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”