samenwonen - aanpassing lopend huurcontract

aussie
Topic Starter

samenwonen - aanpassing lopend huurcontract

#1 , 28 sep 2016 13:23

Momenteel huur ik een appartement, contract door mij zelf ondertekend.
Nu, bestaat de mogelijkheid dat mijn ex, na een breuk terug bij mij komt wonen.

Moet het huurcontract worden aangepast met een bijlage, moet er een nieuw huurcontract worden opgemaakt,
of kan alles blijven zoals het nu is. Haar domicilie zou ook wijzigen naar ons gezamenlijk adres. Een immokantoor
regelt de zaken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2016 14:19

Indien het appartement geschikt is om er met twee te wonen, en u hebt er geen probleem mee dat uw ex (afin, ex-ex ;) ) contractueel niet gebonden is om huur te betalen, hoeft in theorie het huurcontract niet aangepast te worden. U blijft dan wel als enige verantwoordelijk voor het appartement en de huur.

Maar het is wel "netjes" om de verhuurder in te lichten dat er iemand bij u komt wonen. Als u ook wenst dat uw "ex-ex" mee moet instaan voor de huur, kan u best haar mee opnemen in het contract.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

aussie
Topic Starter

#3 , 30 sep 2016 12:16

De vermelding van mijn ex, had niet gemoeten... dus gewoon melden aan verhuurder. Bedankt voor uw snelle reactie.
aussie

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”