Beste,
Mijn vriendin en ik vormen sinds 2,5 jaar een nieuw samengesteld gezin. Wij wonen sinds kort samen in mijn woning (die alleen mijn eigendom is omdat ik deze heb overgehouden na mijn echtscheiding). Mijn vriendin heeft haar woning verkocht en de opbrengst is ook volledig naar haar gegaan. Ik heb 3 kinderen in co-ouderschap (week-week regeling). Mijn vriendin heeft 1 kind dat bijna altijd bij haar (ons) is...Er zijn nu wat discussies hoe we dit financieel regelen...Moet zij een soort van huur betalen (de helft van mijn leninglast (leningslast = 650 eur)? De helft van de geraamde huuropbrengst per maand van de woning ( is ongeveer 900 eur) of iets anders?...of niets?
We zijn wel van plan een gemeenschappelijke rekening te openen voor gemeenschappelijke verbruikskosten...welke kosten behoren daar allemaal toe? eten lijkt mij evident maar wat met de hobby's van iedereen, uitstappen, verzekeringen, water, elektriciteit, verwarming, vakanties, poetsvrouw, onroerende voorheffing, verzorging & eten hond die we pas gekocht hebben,...Moeten we elk de helft op deze rekening storten of met een verdeelsleutel werken (zo ja welke gezien onze situatie)? ik heb 3 kinderen maar voor de helft en zij 1 kind altijd...
Kledij apart voor iedereen lijkt mij wel logisch of niet?
Het is allemaal heel nieuw voor ons en we willen een eerlijke regeling uitwerken zonder discussies...
Alvast bedankt
mesnnl