Als je een geregistreerd lid bent bij één of ander forum, en de forum eigenaar heeft beslist er om mee te stoppen. Mag die zomaar je gegevens overdragen aan een andere forumeigenaar zonder jouw toestemming ?
Met gegevens bedoel ik gebruikersnaam, e-mail adres en paswoord. Ik vraag me trouwens nog altijd af hoe de forumeigenaar die zijn forum gestopt heeft aan onze paswoorden geraakt is . Volgens mij word je paswoord toch versleuteld opgeslagen waar niemand bij kan.
Ik vind ook dat de eigenaar die zijn forum gestopt heeft , toch een beetje respect mocht gehad hebben, en het ook op de manier kon gedaan hebben. Ik stop met mijn forum, maar wie intresse heeft kan zich bij gelijksoortig forum registreren van een kennis .
Nog andere mensen en ik zijn nu opeens lid van een forum zonder ons daar geregistreerd te hebben met identiek zelfde gebruikersgegevens , inclusief paswoord dat we gebruikt hebben bij dat forum dat stopgezet werd. Kan dit zomaar ? En welke stappen kunnen er eventueel ondernomen worden?