4.1.3.11 Gsm en andere persoonlijke bezittingenWat zegt uw schoolreglement hierover?
Dus als in een of ander reglement (waarvan je kennis hebt) van een zone die je (vrijelijk) betreedt, staat dat je je rits moet dichtdoen, en je vergeet je rits te sluiten, dan mag men in je onderbroek gaan piepen?Het is een klassieke regel: als op school je GSM wordt afgenomen (voor de duur van de lessen), om dat je de GSM gebruikte tijdens de les: dan schakel je je GSM uit. Schakel je je GSm niet uit, deel je eigenlijk impliciet mede dat de inhoud van je GSM niet privé is en dat het je niet uitmaakt of er iemand je data kan bekijken.
Is er vermoeden van spieken, en de GSM is uitgeschakeld; kan de leerkracht/directie de ouders verwittigen, waarna de inhoud in hun bijzijn alsnog uitgelezen kan worden.
eylis, het verbod van gsm-gebruik kan even uitdrukkelijk zijn als het verbod om je ritssluiting open te laten.Bart, je vergelijking loopt ietwat mank. Dit gaat over minderjarigen die tijdens een toets of examen tegen uitdrukkelijk verbod in, gebruik maken van een GSM. Je mag als leerkracht de GSM voor de duur van de lestijden in beslag nemen. De leerling kan ze s'avonds weer terugkrijgen. Het is in ieders belang dat de leerkracht kan verifieren of de GSM wel degelijk gebruikt is om te frauderen. Overigens vanuit de praktijkervaring: ouders zijn meestal vragende partij om te laten vaststellen of de GSM daadwerkelijk is gebruikt om te frauderen. Volledigheidshalve: als dit voorvalt, gaat er wel meteen een bericht mee in de schoolagenda om de ouders te verwittigen.
En wat zegt deze over de inzage van gsm's zonder toestemming?trek de edulex best eens na...
MIJN of M'N, niet ME (off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)Een leerkracht had mijn gsm afgepakt omdat ze me verdacht van "spieken". Toen ze me
Hoe weet u dat ze dit gedaan heeft? Hebt u daar een bewijs van om voor te leggen moest je hier een zaak van willen maken?gsm had afgepakt had ze na de les in mijn gsm gekeken naar mijn foto's (zonder toestemming). Ze deed dit ook waar ik niet bij was.
Mogelijk schend ze jouw privacy, maar vooraleer je iets kan ondernemen, zal je toch een bewijs moeten hebben van de feiten. Heb je (onafhankelijke) getuigen die kunnen bevestigen dat ze effectief uw foto's bekeken heeft?Verbreekt ze mijn privacy?