weet niet waar ik het kwijt moet

bryan712
Topic Starter

Re: weet niet waar ik het kwijt moet

#31 , 28 okt 2013 16:25

dat heb ik gedaan,maar ja,als hij het bv anoniem doet...en hij had een mailadres waaruit je niet kon opmaken van wie het kwam,natuurlijk,als ik hem dan aangeef bij de politie met zijn mail dat hij mij bedreigd heeft,dan kunnen zij wel achterhalen wss wie het is..pff wat een gedoe,had ik geweten dat ik hier iets verkeerd mee deed,heb hier echt niet verder over nagedacht hoor,echt niet..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 31 okt 2013 11:48

ik weet niet waar ik dit kwijt kan..
ik ben er niet fier op,maar het is nu zo..
ik had een advertentie geplaatst op een bepaalde site,waar je mannen kan zoeken voor sex (tegen kleine vergoeding),ik ben singel,dus dacht niet iets verkeerd te doen (ik weet dat er hier nu al zware kritiek zal op komen),ik sta op invaliditeit en heb het financieel heel moeilijk,ik heb ook nood aan sex,dus dacht ik,ga de 2 aan elkaar koppelen (dat is echt een kleine vergoeding hoor,niet te tellen),ik dacht dat ik het zou kunnen,maar ik heb veel mails gekregen van mannen met voorstellen,maar kon het niet,ik kan het niet,sex hebben met iemand waar ik niks voor voel..maar ik heb op die site gestaan en contact gehad via mail met mannen,dat was eerst was mailtjes over en weer,en dan werd er vaak een foto uitgewisseld.
Het hebben van contacen via advertenties is NIET verboden. Evenmin tegen betaling. Alleen moet u dan wel in regel zijn met sociale zekerheid en andere regels. Ik adviseer hiervoor eens contact op te nemen met vb payoke : http://www.payoke.be/" onclick="window.open(this.href);return false;‎.
Feit dat u op invaliditeit staat .... feit dat sexwerker als inkomen wordt aanzien dus hier goed voor uitkijken en zorgen dat u alles goed op papier hebt over wat kan en niet kan

nu wil lukken,iemand uit mijn straat had er ook op gereageerd (hij wist niet wie ik was en omgekeerd ook niet),hij vroeg na een tijd een foto,ik stuurde die en blijkbaar is het dus iemand uit mijn straat.hjij heeft alles gedaan met een e mailadres waarvan je niet kan achterhalen van wie het is,ik weet dus niet wie het is,hij heeft mij nu bedreigd dat hij mij gaat aangeven bij de politie,kan hij dit?
Dit zal u aan de politie moeten overlaten via onderandere IP adres maar ook via de noige machtiging van onderzoeksrechter of bij mini onderzoek van parket. Voor welke feiten gaat hij u aangeven - Op zich is prostitutie NIET strafbaar .... dus 'kan' dit eventueel een bedreiging zijn.

ben ik strafbaar?er is niks bewezen want ik heb het niet gedaan voor het geld?en hij zegt dat hij een kopie heeft van mijn advertentie en dat hij die in de bus gaat steken bij mijn ouders en ex man..is dat niet strafbaar? mag hij dit zomaar?kan de politie wel uitvissen van wie dit mailadres is?want hij doet dingen die niet mogen,

Neen zoals reeds gezegd u bent niet strafbaar. Wat hij zou doen is eventueel strafbaar ... laster, eerroof, kwaadwillige ruchtbaarheid eventueel afpersing als daar onder de bedreiging nog overdacht van 'goederen' wordt bedongen. Eventueel bedreigingen maar alles hangt af van wat er huist geschreven staat op de chat en mails.

want hij doet dingen die niet mogen hij is blijkbaar getrouwd en zit op zulke sites,dus hij heeft vrouwen voor sex tegen betaling..dus mijn vraag,ben ik strafbaar omdat ik op zo een site stond tegen kleine vergoeding (hij kan wel niet bewijzen dat ik het ooke ffectief gedaan heb)en je moet toch op heterdaad betrapt worden denk ik..en kan de politie achterhalen van wie deze mailtjes komt?ondertussen heeft hij dat mik had een advertentie geplaatst op een bepaalde site,waar je mannen kan zoeken voor sex (tegen kleine vergoeding),ik ben singel,dus dacht niet iets verkeerd te doen (ik weet dat er hier nu al zware kritiek zal op komen),ik sta op invaliditeit en
Zoals reeds gezegd wie kan en gaat wat bewijzen????
ondertussen heeft hij dat mailadres ook al verwijderd,hij heeft schrik gekregen.
ailadres ook al verwijderd,hij heeft schrik gekregen.
Politie kan dat nagaan

hij weet idd wel goed wie ik ben,toen ik reageerde op zijn reactie en hij dan foto vroeg,zei hij mij de eerste keer,dat hij mij kende van zien en mijn ex goed kende (wij zijn beiden
van dezelfde gemeente en wonen op paar honderd meter van elkaar..hij zei er zelfs het adres van mijn ouders bij (zijn ook van diezelfde kleine gemeente),ik heb ondertussen wel contacten gehad met paar van die mannen,maar echt gewoon vriendschappelijk,daar ik geen vrienden had,heb ik hen eerlijk gezegd dat ik het uiteindelijk niet kon,maar dat ik wel vriendshap wou,en niemand van de mannen die hier geweest vroeg ook naar meer,die mannen waren al blij dat ze hun verhaal eens konden doen.en de eerste keer,toen het dus uitkwam dat hij mij kende,zei hij mij dat hij mij met rust zou laten,want dat anders ook uitkwam wat hij deed (hij iw blijkbaar getrouwd en zit op zulke sites,ik ben singel),maar nu plots,na paar weken (dat hij hier wss auto's zag,meestal op een zaterdagavond als het al donker was),dus moet echt iemand uit mijn heel dichte buurt zijn,en u schreef hij dat hij mij zou gaan verraden bij de politie als hij hier nog 1 auto zag die hij niet kende en dat hij een kopie bij mijn ouders (en hun adres er bij) en mijn ex in de bus zou gaan steken.ik was hem de eeerste keer al proberen op te zoeken,ik ken iemand die je e mailadres kan vinden,ale ja,van de persoon van wie het komt (via IP ofzo),maar blijkbaar is het een vals,hij had ook een gsm nummer waarmee hij zijn sms jes deed,ook naar mij,maar blijkbaar is dat met een herlaadkaart,dus ook niet te achterhalen,en nu wou ik hem vandaag nog een mail doen en hij heeft dat e mailadres dus al verwijderd en wss ook dat gsm nummer.hij heeft mij dus wel degelijk bedreigd,en ik wil naar de politie stappen hiermee,ik zou alleen maar moeten weten of ik niet strafbaar was met die advertentie omdat ik op invaliditeit sta..terwijl ik wel niks misdaan heb,maar ja,bewijs dat maar,er heeft mij wel iemand gezegd dat je hier in belgie pas schuldig bewezen wordt als je op heterdaad betrapt werd..maar kan de politie zijn naam achterhalen via een e mailadres waarvan je niet weet van wie het is?of kunnen zij dat echt wel achterhalen,?
v
U kan best alle nuttige indo aan de politie geven ook de gegevens van zijn betaalkaart-GSM.
U bent in België,net zoals in de democratische landen ONSCHULDIG tot bewijs van schuld. Daarbij om strafbaar te zij moet u nog strafbare feiten hebben gepleegd

Het wissen van uw mail en chatgegevens op uw eigen computer is natuurlijk niet slim.
Bedreigingen en zo vallen onder strafrecht.
Het niet aangeven van een 'inkomen' is een sociaal vergrijp.
Gezien we hier zo wie zo niet over alle info beschikken ...naast Payoke of soortgelijke vereniging ook eens contact nemen met vb een http://www.CAW.be" onclick="window.open(this.href);return false; of contact met een advocaat via vb http://balieantwerpen.be/?action=onderd ... s+bijstand" onclick="window.open(this.href);return false; of
hij weet idd wel goed wie ik ben,toen ik reageerde op zijn reactie en hij dan foto vroeg,zei hij mij de eerste keer,dat hij mij kende van zien en mijn ex goed kende (wij zijn beiden
van dezelfde gemeente en wonen op paar honderd meter van elkaar..hij zei er zelfs het adres van mijn ouders bij (zijn ook van diezelfde kleine gemeente),ik heb ondertussen wel contacten gehad met paar van die mannen,maar echt gewoon vriendschappelijk,daar ik geen vrienden had,heb ik hen eerlijk gezegd dat ik het uiteindelijk niet kon,maar dat ik wel vriendshap wou,en niemand van de mannen die hier geweest vroeg ook naar meer,die mannen waren al blij dat ze hun verhaal eens konden doen.en de eerste keer,toen het dus uitkwam dat hij mij kende,zei hij mij dat hij mij met rust zou laten,want dat anders ook uitkwam wat hij deed (hij iw blijkbaar getrouwd en zit op zulke sites,ik ben singel),maar nu plots,na paar weken (dat hij hier wss auto's zag,meestal op een zaterdagavond als het al donker was),dus moet echt iemand uit mijn heel dichte buurt zijn,en u schreef hij dat hij mij zou gaan verraden bij de politie als hij hier nog 1 auto zag die hij niet kende en dat hij een kopie bij mijn ouders (en hun adres er bij) en mijn ex in de bus zou gaan steken.ik was hem de eeerste keer al proberen op te zoeken,ik ken iemand die je e mailadres kan vinden,ale ja,van de persoon van wie het komt (via IP ofzo),maar blijkbaar is het een vals,hij had ook een gsm nummer waarmee hij zijn sms jes deed,ook naar mij,maar blijkbaar is dat met een herlaadkaart,dus ook niet te achterhalen,en nu wou ik hem vandaag nog een mail doen en hij heeft dat e mailadres dus al verwijderd en wss ook dat gsm nummer.hij heeft mij dus wel degelijk bedreigd,en ik wil naar de politie stappen hiermee,ik zou alleen maar moeten weten of ik niet strafbaar was met die advertentie omdat ik op invaliditeit sta..terwijl ik wel niks misdaan heb,maar ja,bewijs dat maar,er heeft mij wel iemand gezegd dat je hier in belgie pas schuldig bewezen wordt als je op heterdaad betrapt werd..maar kan de politie zijn naam achterhalen via een e mailadres waarvan je niet weet van wie het is?of kunnen zij dat echt wel achterhalen,?
v

U kan best alle nuttige indo aan de politie geven ook de gegevens van zijn betaalkaart-GSM[.
U bent in België,net zoals in de democratische landen ONSCHULDIG tot bewijs van schuld. Daarbij om strafbaar te zijn moet u nog strafbare feiten hebben gepleegd.
Dat uw alles van uw PC hebt gewist is niet zo slim inzake opstarten van een gerechtelijke procedure.
Gerecht kan wel bepaalde gegevens opvragen via providers van zowel GSM als internet.
Of u sociale inbreuken hebt gepleegd is weer een ander feit daar zal de overheid moeten bewijzen dat u die gepleegd hebt.
U kan ook eens terecht bij een http://www.CAW.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor algemene info
en voor een gratis juridisch advies via
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false; .

[/b
Laatst gewijzigd door Franciscus op 31 okt 2013 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bryan712
Topic Starter

#33 , 31 okt 2013 12:05

heel heel erg bedankt franciscus voor de lange verhelderende uitleg..dikke mercie dat je dit zo uitgebruid deed,voel mij al iets beter nu..echt bedankt!

Reclame

bryan712
Topic Starter

#34 , 31 okt 2013 15:27

had hier rond nog een klein vraagje...stel dat hij mij gaat aangeven..mijn vraag is dan,is hij dan ook niet schuldig dat hij op zo een advertentie is ingegaan en ervoor betaald heeft,of mag hij dit wel doen?

Franciscus

#35 , 31 okt 2013 16:37

U mag alles aangeven wat u wil.
Ofwel is het een strafbaar feit en zal politie PV opstellen ofwel is het niet strafbaar en stelt men een melding op.
Als het een strafbaar feit is volgt er een onderzoek. Wel hij die beweert zal het moeten bewijzen. Politie zal dan ook zijn computer raadplegen.
Politie houdt geen rekening met morele of goede smaak elementen dus als daarvoor de echtgenote moet verhoord worden zal dat ook gebeuren.

roharro

#36 , 31 okt 2013 16:41

had hier rond nog een klein vraagje...stel dat hij mij gaat aangeven..mijn vraag is dan,is hij dan ook niet schuldig dat hij op zo een advertentie is ingegaan en ervoor betaald heeft,of mag hij dit wel doen?
Het verklikken bij sociale en fiscale instanties wordt zelfs van overheidswege aangemoedigd. Uw "belager" kan dat zelfs anoniem doen. Daar is zelfs een officiële website voor op komst.
Niettegenstaande u strafrechtelijk niets ten laste kan worden gelegd op grond van uw "activiteiten", kan u dus wel controle krijgen van sociale en fiscale inspectie.
En de verklikker staat daar volledig buiten. Het kan trouwens iedereen zijn, wegens anoniem.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bryan712
Topic Starter

#37 , 31 okt 2013 16:46

en wat kan die controle van sociale en fiscale inspectie hier dan wel proberen te vinden??mannen in mijn bed??dan dien ik ook klacht in tegen hem wegens bedreiging,komaan zeg..

roharro

#38 , 31 okt 2013 16:48

en wat kan die controle van sociale en fiscale inspectie hier dan wel proberen te vinden??mannen in mijn bed??dan dien ik ook klacht in tegen hem wegens bedreiging,komaan zeg..
Wij beantwoorden enkel uw vraag op grond van de feiten en wetgeving waarover we beschikken.
Totnogtoe maken we de wetten niet zelf.

anoniem=aangever moet zijn naam niet vermelden en kunt er bijgevolg geen klacht tegen neerleggen

zie ook:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130611_042" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door roharro op 31 okt 2013 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

bryan712
Topic Starter

#39 , 31 okt 2013 16:51

ik denk nu wel niet dat die persoon weet dat er binnekort zoiets komt waar hij mij anoniem kan gaan aangeven,en dan doe ik hetzelfde,ik weet dat die persoon niet werkt,hij doet enkel zwart werk,constant,dan zullen ze dat ook wel nagaan en hangt hij ook.

roharro

#40 , 31 okt 2013 16:53

ik denk nu wel niet dat die persoon weet dat er binnekort zoiets komt waar hij mij anoniem kan gaan aangeven,en dan doe ik hetzelfde,ik weet dat die persoon niet werkt,hij doet enkel zwart werk,constant,dan zullen ze dat ook wel nagaan en hangt hij ook.
u begrijpt het woord ANONIEM niet......

Franciscus

#41 , 31 okt 2013 16:53

Alleen wordt dat wel HEEEEEEL moeilijk om te bewijzen.

Maar het kan dat wil zeggen dat sociale inspectie of politie gaat postvatten aan uw deur /straat en alle nummerplaten noteren van personen die bij u binnenstappen.
Personen te voet worden gevolgd tot men weet heeft waar deze wonen of tegengehouden en geïdentificeerd.

enz enz

Maar OF ze dat gaan doen is een andere vraag.

Bij opsporen van prostitutienetwerken in woonbuurten kan ik dat wel voorstellen.
Ook op basis van advertenties met telefoonnummers ...
Echt gebeurd bij een vriend van ons. Deze kreeg de belastinginspectie/andere inspecties op zijn dak omdat in een door hen verhuurd appartement een 'huis van ontucht' werd opengehouden.
Inspectiediensten waren wel heel vriendelijk want ze vroegen of hij dat wist.
Dames zijn dan wel 'belast' op de geschatte inkomsten en bedrijfsruimte.

Blijkbaar weet u NU wie die persoon is.

roharro

#42 , 31 okt 2013 16:57

Alleen wordt dat wel HEEEEEEL moeilijk om te bewijzen.

Maar het kan dat wil zeggen dat sociale inspectie of politie gaat postvatten aan uw deur /straat en alle nummerplaten noteren van personen die bij u binnenstappen.
Personen te voet worden gevolgd tot men weet heeft waar deze wonen of tegengehouden en geïdentificeerd.

enz enz

Maar OF ze dat gaan doen is een andere vraag.

Bij opsporen van prostitutienetwerken in woonbuurten kan ik dat wel voorstellen.
Ook op basis van advertenties met telefoonnummers ...
Echt gebeurd bij een vriend van ons. Deze kreeg de belastinginspectie/andere inspecties op zijn dak omdat in een door hen verhuurd appartement een 'huis van ontucht' werd opengehouden.
Inspectiediensten waren wel heel vriendelijk want ze vroegen of hij dat wist.
Dames zijn dan wel 'belast' op de geschatte inkomsten en bedrijfsruimte.

Blijkbaar weet u NU wie die persoon is.
Dit is exact de stille hint die ik aan TS wilde geven, maar blijkbaar verkeerd begrepen.
Laatst gewijzigd door roharro op 31 okt 2013 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bryan712
Topic Starter

#43 , 31 okt 2013 16:59

ja,roharro..lees mss alles eens goed, voor je mij beschuldigd dat ik het woord "anoniem" niet ken!!! ik weet idd wel wie die persoon is die het zou doen!!!en hij doet niks anders dan zwart werk,wel dan geef ik hem ook "anoniem" aan,want hij weet niet dat ik weet dat hij mijn bedreiger is!!en ik zie ze hier idd al komen postvatten en al de nummers van nummerplaten opschrijven van personen die hier komen!hier komt trouwens niemand die hier niet mag komen.

bryan712
Topic Starter

#44 , 31 okt 2013 17:01

welke stille hint,je zegt dat ik het woord anoniem niet versta..maar ik weet wél wie het is..dan kan hij het niet meer anoniem doen he

bryan712
Topic Starter

#45 , 31 okt 2013 17:38

wat ik ook niet goed begrijp,die site waar mijn advertentie heeft opgestaan,daar kan iedereen op,en die staat vol met zulke advertenties van vrouwen die geld hiervoor vragen..en daar wordt dan niks mee gedaan,want men maakt mij niet wijs dat ze geen weet hebben van zulke sites?

Terug naar “Privacy-bescherming”