weet niet waar ik het kwijt moet

bryan712
Topic Starter

weet niet waar ik het kwijt moet

#1 , 26 okt 2013 19:42

ik weet niet waar ik dit kwijt kan..
ik ben er niet fier op,maar het is nu zo..
ik had een advertentie geplaatst op een bepaalde site,waar je mannen kan zoeken voor sex (tegen kleine vergoeding),ik ben singel,dus dacht niet iets verkeerd te doen (ik weet dat er hier nu al zware kritiek zal op komen),ik sta op invaliditeit en heb het financieel heel moeilijk,ik heb ook nood aan sex,dus dacht ik,ga de 2 aan elkaar koppelen (dat is echt een kleine vergoeding hoor,niet te tellen),ik dacht dat ik het zou kunnen,maar ik heb veel mails gekregen van mannen met voorstellen,maar kon het niet,ik kan het niet,sex hebben met iemand waar ik niks voor voel..maar ik heb op die site gestaan en contact gehad via mail met mannen,dat was eerst was mailtjes over en weer,en dan werd er vaak een foto uitgewisseld.nu wil lukken,iemand uit mijn straat had er ook op gereageerd (hij wist niet wie ik was en omgekeerd ook niet),hij vroeg na een tijd een foto,ik stuurde die en blijkbaar is het dus iemand uit mijn straat.hjij heeft alles gedaan met een e mailadres waarvan je niet kan achterhalen van wie het is,ik weet dus niet wie het is,hij heeft mij nu bedreigd dat hij mij gaat aangeven bij de politie,kan hij dit?ben ik strafbaar?er is niks bewezen want ik heb het niet gedaan voor het geld?en hij zegt dat hij een kopie heeft van mijn advertentie en dat hij die in de bus gaat steken bij mijn ouders en ex man..is dat niet strafbaar? mag hij dit zomaar?kan de politie wel uitvissen van wie dit mailadres is?want hij doet dingen die niet mogen,hij is blijkbaar getrouwd en zit op zulke sites,dus hij heeft vrouwen voor sex tegen betaling..dus mijn vraag,ben ik strafbaar omdat ik op zo een site stond tegen kleine vergoeding (hij kan wel niet bewijzen dat ik het ooke ffectief gedaan heb)en je moet toch op heterdaad betrapt worden denk ik..en kan de politie achterhalen van wie deze mailtjes komt?ondertussen heeft hij dat mailadres ook al verwijderd,hij heeft schrik gekregen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bryan712
Topic Starter

#2 , 26 okt 2013 20:55

echt niemand die mij een duidelijk antwoord kan geven?

Vandebos

#3 , 26 okt 2013 20:59

Zodra Franciscus even komt piepen wordt je geholpen, maar hou er rekening mee dat het voor iedereen weekend is.

Mocht er een moraalridder of zedenpreker langskomen die het niet kan laten je de les te lezen... Geef dan maar een seintje.

Reclame

bryan712
Topic Starter

#4 , 26 okt 2013 21:02

dank u wel vandenbos...zal idd wat meer geduld moeten hebben he,bedankt voor je reactie alvast..en laat mij wel duidelijk stellen,ik heb op die site gestaan met advertentie,maar heb het dus nooit gedaan,kon het niet,dus dat kan zeker niet bewezen worden daar ik het niet gedaan heb (voor ik hier verwijten krijg..ofzo...)

zertyx

#5 , 26 okt 2013 21:04

Ik denk niet dat u strafrechtelijk iets verkeerd deed.

Houd de integrale mails in elk geval bij, deze bevatten nuttige informatie waarmee de persoon eventueel kan worden getraceerd.

Vraagt die persoon zwijggeld of iets dergelijks? Wat is zijn belang om dit te gaan rondbazuinen? Bent u er overigens zeker van dat die persoon u wel degelijk kent? Misschien is het een flauwe grappenmaker of iemand die via chantage geld wil krijgen? Weet hij bv hoe uw huis er uit ziet? Heeft hij enkel gegevens gebruikt die u in eerdere mails hebt aangehaald? Ik vind het als buitenstaander allemaal wat te toevallig voor die persoon.

bryan712
Topic Starter

#6 , 26 okt 2013 21:15

hij weet idd wel goed wie ik ben,toen ik reageerde op zijn reactie en hij dan foto vroeg,zei hij mij de eerste keer,dat hij mij kende van zien en mijn ex goed kende (wij zijn beiden van dezelfde gemeente en wonen op paar honderd meter van elkaar..hij zei er zelfs het adres van mijn ouders bij (zijn ook van diezelfde kleine gemeente),ik heb ondertussen wel contacten gehad met paar van die mannen,maar echt gewoon vriendschappelijk,daar ik geen vrienden had,heb ik hen eerlijk gezegd dat ik het uiteindelijk niet kon,maar dat ik wel vriendshap wou,en niemand van de mannen die hier geweest vroeg ook naar meer,die mannen waren al blij dat ze hun verhaal eens konden doen.en de eerste keer,toen het dus uitkwam dat hij mij kende,zei hij mij dat hij mij met rust zou laten,want dat anders ook uitkwam wat hij deed (hij iw blijkbaar getrouwd en zit op zulke sites,ik ben singel),maar nu plots,na paar weken (dat hij hier wss auto's zag,meestal op een zaterdagavond als het al donker was),dus moet echt iemand uit mijn heel dichte buurt zijn,en u schreef hij dat hij mij zou gaan verraden bij de politie als hij hier nog 1 auto zag die hij niet kende en dat hij een kopie bij mijn ouders (en hun adres er bij) en mijn ex in de bus zou gaan steken.ik was hem de eeerste keer al proberen op te zoeken,ik ken iemand die je e mailadres kan vinden,ale ja,van de persoon van wie het komt (via IP ofzo),maar blijkbaar is het een vals,hij had ook een gsm nummer waarmee hij zijn sms jes deed,ook naar mij,maar blijkbaar is dat met een herlaadkaart,dus ook niet te achterhalen,en nu wou ik hem vandaag nog een mail doen en hij heeft dat e mailadres dus al verwijderd en wss ook dat gsm nummer.hij heeft mij dus wel degelijk bedreigd,en ik wil naar de politie stappen hiermee,ik zou alleen maar moeten weten of ik niet strafbaar was met die advertentie omdat ik op invaliditeit sta..terwijl ik wel niks misdaan heb,maar ja,bewijs dat maar,er heeft mij wel iemand gezegd dat je hier in belgie pas schuldig bewezen wordt als je op heterdaad betrapt werd..maar kan de politie zijn naam achterhalen via een e mailadres waarvan je niet weet van wie het is?of kunnen zij dat echt wel achterhalen,?
v

zertyx

#7 , 26 okt 2013 22:09

Om bij invaliditeit bij te verdienen zou u onder meer voorafgaande toestemming moeten hebben van de adviserend geneesheer. Dus daar zou u inderdaad een probleem mee kunnen krijgen. Nu lijkt het mij wel zo dat ze eerst moeten bewijzen dat u effectief hebt bijverdiend, maar daar staat de advertentie tegenover, die in uw nadeel speelt.

Ik kan geen advies geven over hoe dit kan uitdraaien, ik heb hiermee geen ervaring.

Wat traceren door de politie betreft: dit kan technisch wel degelijk op basis van het IP adres en andere header-informatie en in samenwerking met de mail-providers. Ook de gsm kan getraceerd worden, zelfs de buurt waar deze zich in het verleden bevond. Het gaat hier dan wel niet meer om een gewoon politioneel onderzoek, maar om onderzoeksdaden onder leiding van een onderzoeksrechter. Ik acht de kans zeer klein dat de onderzoeken effectief gaan worden uitgevoerd in deze omstandigheden, tenzij misschien als u zich burgerlijke partij stelt bij de onderzoeksrechter en onderzoeksdaden vraagt. Dit is niet evident in dit geval.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

bryan712
Topic Starter

#8 , 26 okt 2013 22:14

ok,die advertentie is er,maar ze kunnen toch niet bewijzen dat ik wel of niet idd mannen gehad heb die mij betaalden?ze moeten je toch op heterdaad kunnen betrappen?er zijn bv zoveel mannen die zwart werk doen,maar zolang ze je niet kunnen betrappen..
en als hij die informatie doorspeelt,van mijn advertentie,is dat dan geen schending van de privacy?

bryan712
Topic Starter

#9 , 26 okt 2013 22:22

ik kan toch ook zeggen dat ik die advertentie NIET geplaatst heb,maar dat die persoon dat gedaan heeft,dat hij mijn pc gehackt heeft en zo mijn e mailadres had,en dat hij dat in mijn plaats gedaan heeft..dat kan ook he.. (of niet?)

roharro

#10 , 26 okt 2013 22:32

ok,die advertentie is er,maar ze kunnen toch niet bewijzen dat ik wel of niet idd mannen gehad heb die mij betaalden?ze moeten je toch op heterdaad kunnen betrappen?er zijn bv zoveel mannen die zwart werk doen,maar zolang ze je niet kunnen betrappen..
en als hij die informatie doorspeelt,van mijn advertentie,is dat dan geen schending van de privacy?
Wat er in een advertentie staat is openbaar, dus privacy komt hier niet aan te pas omdat een advertentie nu net de bedoeling heeft om iets aan het ruime publiek bekend te maken....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bryan712
Topic Starter

#11 , 26 okt 2013 22:34

en wat als ik zeg dat ik die niet geplaatst heb,ze moeten het nog kunnen bewijzen he..iemand kan mijn pc gahackt hebben en dit in mijn plaats gedaan hebben om mij zo te laten pakken..

roharro

#12 , 26 okt 2013 22:41

en wat als ik zeg dat ik die niet geplaatst heb,ze moeten het nog kunnen bewijzen he..iemand kan mijn pc gahackt hebben en dit in mijn plaats gedaan hebben om mij zo te laten pakken..
Aan de hand van het IP nummer bewijzen ze zonder probleem van waaruit de advertentie werd geplaatst.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bryan712
Topic Starter

#13 , 26 okt 2013 22:44

ook als mijn pc gehackt is?want ik ken personen die het ip van iemand kunnen vinden..

bryan712
Topic Starter

#14 , 26 okt 2013 22:50

en ok,die advertentie heeft er gestaan,maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik het effectief gedaan heb,dat kunnen ze toch niet bewijzen???ik ben zo kwaad,zoveel mannen doen zwart werk,en ik die dan uiteindelijk niks verkeerd heb gedaan omdat ik het niet kon,mij zouden ze dan kunnen pakken..voor iets wat niet bewezen is, en nooit gedaan is

zertyx

#15 , 26 okt 2013 23:22

Wat er in een advertentie staat is openbaar, dus privacy komt hier niet aan te pas omdat een advertentie nu net de bedoeling heeft om iets aan het ruime publiek bekend te maken....
Niet noodzakelijk. De advertentie bevat niet de identiteitsgegevens, die worden toegevoegd.

Het zou misschien kunnen vallen onder kwaadwillige ruchtbaarmaking, dus strafbaar. Maar dat is m.i. pas zodra dit is uitgevoerd, niet het ermee dreigen.

Let wel op met eventuele beschuldigingen zoals hacken. U kan wel voorhouden dat u de advertentie niet hebt geplaatst of dat u gehacked bent (u bent niet verplicht uzelf te beschuldigen), maar ga niet verklaren dat dit komt door de persoon in kwestie wanneer u weet dat dit niet zo is (dat is dan laster).

Als u een aangifte gaat doen, gaat u echter allicht meedelen dat u een advertentie hebt geplaatst. Is er in het mailverkeer nog ergens een verwijzing naar een vergoeding (ik veronderstel dat u de mails meeneemt bij de aangifte)? Zoniet kan u hierover gewoon zwijgen in uw verklaring en de advertentie niet meegeven.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Terug naar “Privacy-bescherming”