hoe komt de tegenpartij aan mijn profiel op een forum????

Cinderella1
Topic Starter

hoe komt de tegenpartij aan mijn profiel op een forum????

#1 , 22 nov 2013 22:28

wij liggen momenteel in een hevige strijd met onze voormalige huisbaas (lees huisjesmelker).

nu is per toeval mijn grote passie: aquariums met discusvissen en tropische garnaaltjes.
sinds april 2012 ben ik geregistreerd op het belgische garnalenforum onder een nickname.
nergens staat ook mijn volledige naam of adres of niet één ander persoonlijk gegeven vermeld op dat forum. enkel in mijn profiel mijn woonplaats.
bovendien moet je geregistreerd zijn om de meeste topics te kunnen bezoeken, waaronder topics van nieuwe leden die zich voorstellen of de ledenlijst!

nu is op de één of andere manier de advocaat van de tegenpartij beginnen snollen in mijn "forumgewoontekes".
op zich staat daar niets bezwarend in, maar ze gebruiken toch alles wat mogelijk is om de lamentabele staat van de 200 jaar oude (nooit gerestaureerde) hoeve in onze schoenen te schuiven. alsof 1 nestje met ons rashondje het dakgebinte heeft doen vergeven van de boktor en nog dingen dat ze liggen te kronkelen als een worm aan een vishaak. volgens onze advocaat (ouwe rot in het vak) hebben ze gewoon geen verhaal, wij hebben keiharde bewijzen in ons voordeel.

ten eerste; hoe zijn die in de naam van zeus zijn kont aan mijn profiel op dat forum geraakt? en dan nog moesten ze zich registreren om de meeste van mijn berichten te lezen, ze hebben onder andere een screenshot van mijn voorstelling!

ten tweede: ik weet dat een forum een openbare "plaats" is, maar de manier waarop ze aan mijn profiel geraakt zijn dan, is dit wel wettelijk?

het is me een compleet raadsel, want als je onze volledige naam googeld, is er totaal niks te vinden! laat staan mijn nickname!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cinderella1
Topic Starter

#2 , 22 nov 2013 23:14

onmogelijk. niemand van op het forum kende de huisbaas. is een bejaarde tang van in de 80 en die had niet eens een pc in huis. met wat moeite een antiek gsmmeke. het is die advocaat dat daaraan geraakt is en dat zou wel een zeer onwaarschijnlijk toeval geweest zijn. de kans dat ik 5 keer achtereen de lotto win, is waarschijnlijker!

Lightning

#3 , 22 nov 2013 23:35

1. U gebruikt op verschillende plaatsen dezelfde nickname
2. U schrijft op open forums (zoals dit) te herkenbare verhalen
3. U strooit ook hier en daar uw woonplaats in het rond

Een koud kunstje om met Google het een en ander bij mekaar te zoeken...
(Het vraagt slechts 10 seconden en 2 klikken om U op dat andere forum terug te vinden)

Reclame

Cinderella1
Topic Starter

#4 , 23 nov 2013 00:08

maar hoe weten die mijn nickname dan???? en over mijn man hebben ze niks kunnen vinden. die zit op FB dan nog ook onder een nickname. ik heb nu idd in de google mijn nickname ingegeven en mijn woonplaats. dan kom ik idd binnen de halve seconde op het forum uit! maar hoe komen ze dan aan mijn nickname? niemand anders weet die dan de mensen van de fora waar ik op zit. bovendien zit ik al veel langer op 't aquariaforum dan op 't garnalenforum en daar hebben ze me niet gevonden. en op dit forum hebben ze me ook niet gevonden.

ik vind dat echt bizar. googelen op enkel mijn naam en woonplaats levert niets op!

Oude Belg

#5 , 23 nov 2013 09:08

Gewoon beetje gokken en googelen. Eventueel ook aquaforum, kreefengarnalenforum, hobbykwekers.nl ? Woonplaats : omgeving Kortrijk?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Cinderella1
Topic Starter

#6 , 23 nov 2013 10:04

zo'n beredeneerde gok, da bestaat ni. zoals gezegd: dan win ik eerder 5 keer achtereen de lotto. googelen lukt ni zonder mijn nickname. tja, 1 gegeven vind je: ik plaatste ooit een fotootje van ons babymeisje op de site van het nieuwsblad. maar staat ook enkel mijn echte naam, haar voornaam en geboortedatum. niks dus dat linkt naar "mijn" forum. kortrijk ben ik nog nooit geweest... en die 3 fora zit ik ni op.

Turaki

#7 , 23 nov 2013 10:54

en op dit forum hebben ze me ook niet gevonden.
En hoe weet u dat? Het is niet omdat ze niet reageren op uw posts, of deze niet aanhalen, dat u niet hier gevonden bent. En van daar is het, zoals al eerder aangetoond, niet moeilijk om de rest te vinden.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 nov 2013 11:43

Het internet is zoals een open boek!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#9 , 23 nov 2013 12:18

Hoie denk je dat werkgevers, die personeel zoeken, kunnen zien op Facebook welk vlees ze in de kuip hebben?

denlowie

#10 , 23 nov 2013 12:43

Hoie denk je dat werkgevers, die personeel zoeken, kunnen zien op Facebook welk vlees ze in de kuip hebben?
In kleine ondernemingen word daar nu toch naar gekeken.

Ik ken een recruitster die toch zegt dat ze eerst de sociale media raadpleegt voor aleer men een gesprek plant.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

skabalie

#11 , 06 apr 2014 03:37

Oeps bericht verkeerd gelezen,ging over nickname en niet over ware identiteit.

Terug naar “Privacy-bescherming”