Hi,
ik heb gisteren vernomen,dat er een site bestaat,waar je de geschiedenis van de streek kan bekijken,lezen e.d.
Helaas wist de persoon niet meer juist om welke site het ging.
Diezelfde persoon wist me te vertellen,dat ze een klasfoto van mij heeft gezien op betreffende site.
Ik kan wel mee met de tijd,ruimdenkend,en maak weinig problemen.
Maar waar ik wel problemen mee heb,is dat mijn foto hoe ik eruit zie/zag hoe oud of jong ik ook maar ben,prijkt op het wereldwijde net.
Kan iedereen,die toegang heeft tot die klasfoto's die zomaar plaatsen,zonder de personen die er op staan toestemming te vragen?
Misschien vinden de meesten,dat ik belachelijk doe,maar er bestaat toch zoiets als "potretrecht"?
Wat die inhoud weet ik juist niet,maar ben eigenlijk niet blij,dat men oude klasfoto's zomaar op het www kan plaatsen zonder toestemming.
Wat ik eigenlijk niet weet,of er vroeger,documenten waren meegegeven,waar je toestemming gaf,dat klasfoto's mochten dienen voor bepaalde zaken?
Ik heb ooit meegedaan,aan een project,waar diverse foto's werden genomen,die gebruikt gingen zijn,in magazine boeken en op het
http://www.Ik" onclick="window.open(this.href);return false; heb papieren moeten ondertekenen dat ik akkoord ging,voordat ze die gingen gebruiken,en heb daarvan een copy.
Wie kan mij of wil mij meer duidelijkheid info geven over de regelgeving/wetgeving tot betrekking het gebruik van klasfoto's op het www.
Niet dat ik dat direct van plan ben,maar kan men eisen,dat onterecht geplaatste foto's zonder toestemming verwijderd worden van dergelijke site?