#1 , 23 dec 2010 10:33
De altijd nuchtere Bijtje heeft het de laatste tijd toch ook moeilijk gekregen met een aantal zaken. Wat is er gebeurd... mijn ondertussen ex-vriend werd onlangs opgepakt omdat hij me had geslagen. Ze hebben hem de volgende dag laten gaan, met de nodige voorwaarden aan verbonden, onder andere dat hij geen contact met mij mag opnemen gedurende een bepaalde periode en een therapie moet volgen ... Deze voorwaarden werden gesteld door de procureur.
De procureur heeft ondertussen ook beslist dat hij gerechtelijk achtervolgd zal worden voor zijn daden en hij zou tot 3 jaar celstraf krijgen,waarvan hij ten minste 1/3 effectoef moet uitzitten, maar de rechter moet nog beslissen.
Hij heeft nooit gezeten voor iets, dus ik vraag me nu af wat de kansen zijn dat hij effectief moet zitten ... en vooral : wat gebeurt er met ons kind ?
Ik hoor langs verschillende kanten dat er maar één oplossing is om een "band" tussen mijn ex en ons kind op te bouwen en te onderhouden en dit zou een bezoekruimte zijn. Om bij de dichtsbijzijnde bezoekruimte te komen ben ik bijna 2 uur onderweg. Rekening houdend met het feit dat ik dat ten eerste al veel te lang vind voor een baby, dat ik ook mijn ander kind zal moeten meenemen en dat de vader eventueel niet komt opdagen kan ik echt niet akkoord gaan met zulk een grote verplaatsing. De uren van een baby duren veel langer dan de onze en ik moet er ook nog weer mee terug naar huis.
Mijn ex heeft ondertussen ondertekend dat hij akkoord is met bezoeken bij mij thuis met een begeleider bij. Maar de mensen ontmoedigen mij echt... ze zeggen dat geen enkele rechter zal toelaten dat hij het kind bij mij thuis komt bezoeken.
Wat moet ik nu in mijn verzoekschrift zetten ?
Bovendien vind ik ook, dat in een bezoekruimte de band met het kind niet per se goed of beter wordt. Ikzelf heb dit als kind meegemaakt en aangenaam vond ik dat helemaal niet.
Ik ben ervan overtuigd dat hij ons kind en mij niks zal doen als er een begeleider bij is in mijn woning en voor de baby lijkt me dit het beste. Wat zijn jullie meningen en raadgevingen ?