Hallo
Ik ben een moeder met 2 grotere kinderen van 13 en 18 jaar ,ben gehuwd maar in dit geval is mijn man de stiefvader al 9 jaar en ben ik de voogdes van de kinderen.We zijn dus in Nederland getrouwd en wonen sinds 2008 in Belgie.Ikzelf heb mijn eigen nationaliteit terug bekomen(belg) en de kinderen dus ook automatisch.
Mijn man valt nog in de oude regeling dus moet die dit jaar aanvragen.
We hebben sinds de dag dat ik in Belgie terug ben gaan wonen ook geen jeugdzorg meer in Nedrland de zaken zijn daar afgesloten door de rechtbank .Maar jeugdzorg in nederland heeft helaas wel alle dossiers doorgestuurd eerst naar Hasselt en omdat wij toen vrhuist waren naar een andere provincie wilden ze dat eerst niet overdragen.ER is geen onderzoek geweest ,heb nooit iemand gezien van Bijzonder Jeugdzorg,vond in de papieren van de rechtbank H.moeder doet de deur niet open.Moeder werkt niet mee.Maar goed,dit jaar ben ik naar mijn dochter gegaan in nederland omdat ze hoogzwanger was en slechte vriend had en een heel probleem was dus ben ik samen met mijn kinderen daar heen gegaan.Mijn dochter is daar ook dus bevallen,ik ben oma of grootmoeder van me kleinkind.Ik ben daar tot omstreeks 6 juni gebleven en 7 juni heb ik mij weer aangemeld bij de gemeente.De gemeente had mij op moeten wijzen dat ik niet mij had moeten uitschrijven maar goed alles dus weer in orde.
Mijn zoon staat nu ingeschreven in de school en gaat 1 september weer naar school.
We zijn ook nog bezig met een appartement te kunnen kopen dus,hopelijk lukt dat ook.
Mijn ander kind is 18 jaar en gaat werken en dan weer naar school.Woond nog thuis.Mijn dochter in Nederland daar heb ik goed contact mee ook met mijn kleinkind.
Maar goed nu komt het .op 29 juli jl.ging bij mij om 9.15 uur de bel.Ik deed openen.Ma ja de honden we hbben er 2 ,vlogen natuurlijk buiten deze dames waren niet op gesteld dus.
Ik vroeg wie ze waren.Ze zeiden van de politie hadden geen huiszoekingsbevel of iets dergelijks bij alleen onvolledige gegevens zelfs niet eens gegevens van geboortedatums of dat ik gehuwd was of we belgen warn niks dus.
Ze zeiden dat ik hier niet effectief woonde en dat ze kinderen hun kamer moesten zien en als ik niet mee werkte dat ik iets te verbergen had.
Dus ja deze dames binnen gelaten.Geen pv gezien.Ze stormden naar boven en vervolgens keken rond.
Vroegen a.waar ik werkte,van wat ik leefde ,hooeveel huur ik betaalde waar de kinderen naar school gingen ,en het nieuwe adres omdat ik dom was te vertellen dat we misschien een huis hbben als we de hypotheek zouden krijgen.
Ik heb meerdere keren gevraagt waarom die vraagstelling maar kreeg geen antwoord op .Heb ook verteld dat ik gehuwd ben ik tenlaste ben van mijn man.Werd niet op ingegaan.Vraagstelling ging gewoon door,en of de vader dit wel wist.De vader is al jarenlang niet in zicht was mijn antwoord.En dat ik de algehele voogdij hd.Aan mijn dochter werd gevraaagt waar ze naar school ging ze zei nu nergens meeer want ik ga werken ,ooooooooo was het antwoord dat kan niet ,dus zei ze jawel ik ben 18 jaar.
Vervolgens moesten ze het nieuwe adres hebben kon ik niet geven toch bleven ze aandringen ,..want dan konden ze controlleren of het verhaal klopte raar dus.
In elk geval heb ik daarna wel melding gedaan bij de politie van Mol.Bleek dat het inderdaad poliitie was van de afdeling en dat ik mij moesten naar de Procureur van Turnhout omdat hij mijn vragen niet kon beantwoorden.En dat er een onderzoek tegen mij was en kinderen.
Vroeg om het PV ,geen antwoord dus.
Waarom er onderzoek was is niet bekent bij ons ,..geen antwoord.Mijn man heeft samen met mij een klacht ingediend bij de Procureur des Konings in Turnhout over de inval mag ik wel noemen en de vage antwoorden die ik overal krijg of kreeg.
WE hebben niks meer vernomen ,ook geen antwoord meer van de Procureur des Konings waarom die politie van hier uit Mol in burger binnen moest komen.
Ik heb vele vragen geen antwoorden.Wat moet ik doen ,..krijg nergens antwoord ook niet van de politie Mol.Weet nog steeds niet waarom ze hier uberhaupt zijn binnen gevallen,voor het niet effectief wonen maar ik ben gehuwd en die vraagstellingen waar gewoon niet routinevragen.Ze wilden toen ook niet de gegevens van mijn man noteren ,geloofden mij zelfs niet.
Hoe kom ik achter het hoe en waarom.Vande procureur krijg ik niks terug en de politie hoor niet meer.
Kunnen jullie mij raad geven.
mvg