onze vriendin die iets verder in onze straat woont te Bree (nederlandse nationaliteit) heeft zware problemen met haar 22-jarige zoon. meerderjarig dus!
officieel woont die nog onder het ouderlijk dak, maar is totaal ontspoort in tegenstelling tot zijn broer en zus.
onze vriendin is zijn gedrag en nonchalance na ettelijke jaren meer dan zat. vorige week ging ze naar het stadhuis in Bree en die wisten haar te zeggen dat zij hem niet van haar domicilie kan laten afschrijven zonder dat hij erbij is en er mee voor tekent.
ik was in het gedacht dat je iemand wél uit je adres kan schrijven dmv "ambtelijk uitgeschreven".
die gast loopt als een dief in de nacht binnen om te douchen, eten te "stelen" en gesprekken te ontwijken. onze vriendin gaat er totaal aan onderdoor en vandaag kreeg ze dan nog bericht dat de kinderbijslag voor hem werd stopgezet. hij studeert niet meer, wil niet werken en is vermoedelijk dus niet ingeschreven bij de VDAB. dit was voor haar en haar man (de stiefvader) de spreekwoordelijke druppel. ondanks een afspraak tussen mijn vriendin en haar man enerzijds en de zoon anderzijds dat hij maandelijks dan zou bijdragen in zijn onderhoud, heeft hij op die 4 maanden nog geen rotte cent bijgedragen.
kan mijn vriendin haar zoon dus wettelijk uit huis zetten én laten afschrijven van haar adres zonder dat hij daar mee voor moet tekenen?
graag advies...