Agressieve papa -> dochter naartoe sturen ?

duma

Re: Agressieve papa -> dochter naartoe sturen ?

#16 , 12 jun 2014 11:22

Dan komt er iemand zowel bij jou als bij de vader thuis een kijkje nemen naar de omgeving waarin het kind opgroeit.
Praatje met jou, praatje met papa. Kijken hoe jullie met elkaar omgaan en communiceren, wat de plaats van het kind is van dit alles, kijken naar het huis waarin het kind opgroeit, ....
Eventueel, indien nodig of van toepassing, praatje met grootouders, stiefouders, andere derden (CLB, leerkrachten, ...)
Acheraf komt daar dan een verslag van dat als advies dient, maar niet hoeft gevolgd te worde door de rechter.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Topic Starter

#17 , 08 jul 2014 06:51

Ik weet mij echt geen raad meer en het gaat allemaal zo traag :(
Papa drinkt echt teveel en is nu ook zijn rijbewijs kwijt hierdoor. Nadat hij zijn rijbewijs kwijt raakte ook zijn auto in de prak gereden. Hoe is dat nu toch allemaal mogelijk ... Hij stapt eerst naar de rechtbank om onze dochter af te pakken en enkele weken geleden laat hij me weten dat hij ze niet meer kan bijhouden (tijdelijk) wegens de autoproblemen. Ik heb ze dus nu al een hele tijd bij me gehad en zondag wilde hij ze plots komen halen tot vandaag. Ik vraag duidelijk om niet te drinken als ze bij hem is. Hij belooft me dat. Gisteren hebben we gebeld en hij vertelt dat hij weer aan het drinken is. Ik kan dit niet meer aan. Hoe zorg ik ervoor dat mijn dochter daar veilig kan verblijven ? Hij gaat vandaag met haar een uitstap doen naar de tattoe shop. Hij zegt dat het een tattoe wordt van meerdere honderd euro en dat terwijl hij al meer dan een jaar gestopt is met onderhoudsgeld te betalen. Ik heb aan mijn advocaat gevraagd om veiligheidsmaatregelingen te treffen, maar hij antwoordt telkens op alles, maar nooit hierop. Heeft er hier iemand ervaring met ouders die teveel drinken en met kinderen dronken rondrijden en agressief zijn ?

Reclame

Terug naar “Andere”