Agressieve, meerderjarige zoon toegangsverbod huis

Iemand222
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Agressieve, meerderjarige zoon toegangsverbod huis

#1 , 24 mar 2016 11:54

Beste,

Mijn meerderjarige, agressieve zoon heeft eindelijk het huis op 30-jarige leeftijd verlaten na jaren psychologische terreur met wekelijkse dreigementen naar mijn minderjarige dochters en mezelf toe als er ook maar iets niet goed werd gedaan. Hij weigerde ook bij te dragen in de kosten, hoewel hij maandelijks in het zwart stevig verdiende die hij dan zeer snel in de gokautomaten stak. Ik was dan ook regelmatig bang dat hij schulden had bij mensen bij wie je geen schulden wou en dat ze hem zouden traceren tot mijn huis..
Kan ik er voor zorgen dat hij mijn huis nooit meer als domicilie kan gebruiken of is dit onmogelijk?
Ik wil die man nooit meer in mijn huis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 mar 2016 12:42

Om te beginnen uw sloten veranderen. Nakijken of zijn domicilie verzet werd. Dan naar de wijkagent of de dienst bevolking en mededelen dat er onder geen enkel beding iemand op het adres in kwestie mag worden ingeschreven zonder dat men u voorafgaandelijk gecontacteerd heeft.

En dan het allerbelangrijkste, wat u nu een evidentie lijkt maar waar in praktijk de grootste problemen van komen: hem nooit maar dan ook nooit nog bij u binnenlaten of laten verblijven, onafhankelijk welk mooi of droevig verhaal er gebracht wordt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW

#3 , 24 mar 2016 12:49

Als zijn domicilie niet werd verzet, best zo snel mogelijk laten schrappen. Zolang zijn domicilie er staat, kunt u hem niet buitenzetten.

Reclame

j.demoor

#4 , 26 mar 2016 15:13

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen. Als de hoofdverblijfplaats overgebracht wordt binnen dezelfde gemeente of naar het buitenland gebeurt de aangifte in de gemeente waar de persoon ingeschreven is.”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).
“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete van zesentwintig tot vijfhonderd euro...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

Indien voornoemde zoon nog zou gedomicilieerd zijn op uw adres,vraag dan schriftelijk zijn schrapping aan uw gemeentebestuur.

“Art.439.Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot driehonderd euro wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid en buiten de gevallen waarin de wet toelaat in de woning van bijzondere personen tegen hun wil binnen te treden, in een door een ander bewoond huis, appartement, kamer of verblijf, of in de aanhorigheden ervan binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of geweld tegen personen, hetzij door middel van braak, inklimming of valse sleutels.”(Strafwetboek).

Indien uw zoon niet meer bij u gedomicilieerd is en tegen uw wil uw huis binnentreedt, leg dan terstond klacht neer bij de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”