Onderstaand is wat lang, mijn excuus daarvoor.
Voorbije week kwamen ons twee gevallen van - naar onze mening - schriftvervalsing aan het licht in het kader van de dochter van mijn vrouw. Inderdaad een kind uit een relatie die ongeveer 14 jaar geleden werd stopgezet. Dochter zelf is net geen 15 jaar.
Alhoewel zij reeds 4 jaar niet meer naar haar vader gaat, heeft zij daar recent terug contact mee; meer nog: ze heeft deze week 2x verzuimd naar school te gaan en heeft daar onderdak gevonden. Wij vernemen van school dat de school een 'ziektebriefje' (iets wat je achteraan het agenda moet uitknippen) heeft gekregen met de handtekening van mijn vrouw... en dat kan niet. Daarenboven was zij gisteren-vrijdag evenmin op school, het was overigens de school die ons daarvoor belde en voorbije maandag een vrouw aan de lijn had gehad die zich voorstelde als mijn vrouw. Als klap op de vuurpijl hebben we een briefje ontdekt (en gekopieerd) dat die vrouw de dochter zogenaamd toestemming geeft om een piercing te laten steken... met nagemaakte handtekening van mijn vrouw! En ze hééft een piercing horen wij van een vriendin. De vrouw die deze feiten pleegt (en waar eindigt dat?) is de partner van de biologische vader. Mijn vrouw is klacht gaan neerleggen bij de politie, en wij zijn zeer bezorgd. Wat gaat de politie hiermee doen? Er werd op het bureau een grafologische test uitgevoerd. De politie is haar (de dochter) gisteren komen halen op het adres van de vader en naar bureau meegebracht... Bewuste vrouw heeft een vertrouwensfunctie als opvangmoeder bij een bekende vereniging...