Schriftvervalsing

V.A.D.
Topic Starter

Schriftvervalsing

#1 , 03 okt 2009 06:42

Onderstaand is wat lang, mijn excuus daarvoor.
Voorbije week kwamen ons twee gevallen van - naar onze mening - schriftvervalsing aan het licht in het kader van de dochter van mijn vrouw. Inderdaad een kind uit een relatie die ongeveer 14 jaar geleden werd stopgezet. Dochter zelf is net geen 15 jaar.
Alhoewel zij reeds 4 jaar niet meer naar haar vader gaat, heeft zij daar recent terug contact mee; meer nog: ze heeft deze week 2x verzuimd naar school te gaan en heeft daar onderdak gevonden. Wij vernemen van school dat de school een 'ziektebriefje' (iets wat je achteraan het agenda moet uitknippen) heeft gekregen met de handtekening van mijn vrouw... en dat kan niet. Daarenboven was zij gisteren-vrijdag evenmin op school, het was overigens de school die ons daarvoor belde en voorbije maandag een vrouw aan de lijn had gehad die zich voorstelde als mijn vrouw. Als klap op de vuurpijl hebben we een briefje ontdekt (en gekopieerd) dat die vrouw de dochter zogenaamd toestemming geeft om een piercing te laten steken... met nagemaakte handtekening van mijn vrouw! En ze hééft een piercing horen wij van een vriendin. De vrouw die deze feiten pleegt (en waar eindigt dat?) is de partner van de biologische vader. Mijn vrouw is klacht gaan neerleggen bij de politie, en wij zijn zeer bezorgd. Wat gaat de politie hiermee doen? Er werd op het bureau een grafologische test uitgevoerd. De politie is haar (de dochter) gisteren komen halen op het adres van de vader en naar bureau meegebracht... Bewuste vrouw heeft een vertrouwensfunctie als opvangmoeder bij een bekende vereniging...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 okt 2009 10:03

“Art.193. Valsheid in geschriften... met bedrieglijk opzet...wordt gestraft overeenkomstig de volgende artikelen.Art.196.Met opsluiting...wordt gestraft...alle personen die...in private geschriften valsheid plegen...door valse handtekeningen...”(Strafwetboek).

‘Het bedrieglijk opzet dat is vereist wil het misdrijf van valsheid of gebruik van valse stukken bestaan,is het opzet om zichzelf of een ander een onrechtmatig voordeel te verschaffen’[Cass. ARP951028F(Amfi t. Walter),Rev.dr.pén. 1996,755,noot].

‘De dader van valsheid in geschrifte is strafrechtelijk verantwoordelijk voor het gebruik dat van het valse stuk gemaakt wordt en dat de door hem voorziene en gewilde voortzetting is van de valsheid,ook al werd van dat valse stuk gebruik gemaakt door een derde’[Cass. ARP990645F,13 oktober 1999(Michelet t. Wylock),onuitg.,TRD&I 2000-04,40].

De politie is verplicht proces-verbaal op te stellen en over te maken aan de procureur des konings. U kan zich bij hem benadeelde partij verklaren.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2009 15:28

Toch een serieus met dochter babbelen - desnoods met vertrouwenspersoon erbij. Haar confronteren met dokumenten - kunnen ook door dochter zijn opgesteld
Met school een code afspreken en vraag steeds naar een bepaald nummer terug te bellen als dochter 'afwezig' is

Reclame

StupidGirl

#4 , 24 dec 2009 11:37

Misschien kan je eens gewoon uitvissen wat ervoor zorgt dat je dochter liever bij iemand anders is dan bij jou en hoe het komt dat ze die mensen meer vertrouwt, in plaats van er meteen met de gerechtelijke hamer en politie tegenaan te gaan. Dat zegt veel over hoe goed de communicatie met je dochter is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 dec 2009 13:42

Wat de dochter betreft - praten -- wat die andere volwassen vrouw betreft lmacht indienen. Indien die inderdaad ergens een vertrouwensfunctie heeft kan dat niet.

tatercounter

#6 , 28 dec 2009 17:27

Misschien kan je eens gewoon uitvissen wat ervoor zorgt dat je dochter liever bij iemand anders is dan bij jou en hoe het komt dat ze die mensen meer vertrouwt, in plaats van er meteen met de gerechtelijke hamer en politie tegenaan te gaan. Dat zegt veel over hoe goed de communicatie met je dochter is.
Noem mij één puber die wél open communiceert met de ouders? En reden waarom dat meisje liever bij haar vader is moet imho niet ver gezocht worden: meer vrijheid (zie piercing) en wrs ook meer zakgeld etc.
Feit blijft dat de vriendin van de vader strafbare feiten pleegt, dat los je niet op door "een goed gesprek" met dochterlief.

Terug naar “Andere”