In het verleden (2010 of zo) had ik een persoonlijke lening bij Auxifina. Zij namen voor mij een krediet bij Credit Europe.
Eind 2012 wou ik een andere lening en via Auxifina werd het nog openstaande bedrag terugbetaald aan Credit Europe (ik heb van Auxifina een ontvangst-kwijting). De nieuwe lening was bij een andere kredietgever en deze is ondertussen reeds enkele jaren volledig terugbetaald.
In maart dit jaar, ontving ik van Credit Europe een brief dat ze nog een openstaand bedrag van een goeie 200 euro tegoed hebben (zogezegd de laatste afbetaling voordat de lening terugbetaald werd).
Ik heb natuurlijk niets meer van gegevens van deze lening (enkel nog de afbetalingstabel heb ik op pc).
Die mensen bestoken en bedreigen mij met aangetekende brieven, en met duizelingwekkende bedragen van enkele honderden tot duizenden euro's die ik nog zou moeten betalen, daar ik zogezegd al 5 jaar een achterstand zou hebben (van een lening die in mijn idee al 5 jaar terugbetaald was en zelfs vervangen door een andere).
Ik nam al contact met Auxifina maar sedert een paar jaar werd dit overgenomen door een nieuwe eigenaar.
De mensen van het vroegere Auxifina (Krefima nu blijkbaar) raadden mij aan om zo'n ontvangst-kwijtschrift op te vragen bij de laatste kredietgever (degene die de lening overnam). Dit heb ik nu maar ik geraak er geen stap verder mee.
Iemand die enig idee heeft hoe ik hier vanaf geraak. Er werd mij aangeraden om de ombudsman te consulteren maar dat kan blijkbaar maar als je al probeerde te onderhandelen met de tegenpartij. Nu, Credit Europe zit momenteel niet meer in België maar in Duitsland en ze werken niet echt mee.
Ik consulteerde daarstaks de online Nationale bank en dat krediet staat inderdaad nog steeds als een lopend krediet !!!! En dat terwijl ik hier een document heb van Auxifina dat het vervroegd terugbetaald werd.
Kan dit zomaar en hoe los ik dit op ?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)