Herziening arbeidsongeval

Stinow
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herziening arbeidsongeval

#1 , 09 feb 2025 12:31

Beste,

Ik heb een spierscheur van 6,6cm in mijn kuit opgelopen op het werk.
Na een aantal weken voelde mijn been al veel beter en door wat te vlot de trap op te gaan thuis is de scheur verder gescheurd, nu 8,8 cm.
Nadat ik een maand 2 keer de week naar de Kiné ging nogmaals een echo laten nemen en hieruit bleek dat de scheur status quo was volgens de radioloog, het voelde nochtans wel veel beter.
Op aanraden van mijn kinesist toch is een 2de opinie gaan vragen bij een andere radioloog.
Deze vertelde dat de scheur 14,2cm was en dat de vorige was niet nauwkeurig genoeg gemeten had.
De eerste maand is toegekend als arbeidsongeval en 3 volgende maanden zijn in beraad.
Ik ben nu net terug begonnen met aangepast werk.
Word de 2de scheur thuis ook aanzien aanzien als arbeidsongeval?
Ben nog steeds niet bij de controle arts van de verzekering uitgenodigd en ook niet bij medex (onafhankelijke arts).
Dit had normaal gezien al lang moeten gebeurd zijn, maar er is wat misgelopen bij de verzekering.
Wel ben ik voor bijna 100% uitbetaald geweest, dus als het niet goedgekeurd word kan ik een paar 1000 euro terug betalen aan mijn werkgever.
Hoe hoog schatten jullie de kans in dat dit word goedgekeurd en zou ik hier een zaak van maken indien het niet als arbeidsongeval word goedgekeurd?

Alvast bedankt!

Reclame