Hallo,
ik heb recentelijk een beëindiging in onderling overleg ondertekend. Ik heb afgezien van vergoeding en/of vordering.
Nu wilt mijn nieuwe werkgever (nog geen contract getekend) me inschrijven in een IBO (individuele beroepsopleiding)-contract, maar daarvoor moet je werkzoekende zijn.
Kan ik nu een IBO contract tekenen? Ik ben niet uitkeringsgerechtigd omdat ik wederzijds ontslag heb genomen. Ik weet niet of je uitkeringsgerechtigd werkzoekende of gewoon werkzoekende moet zijn voor een IBO.
Ik heb enkele problemen gehad omdat mijn (vorige) werkgever gelogen had. Zo zei hij dat ik wel uitkeringsgerechtigd zou zijn met dit ontslag, ik kom er nu achter dat dit niet zo is. Ook had hij na het tekenen van mijn ontslagpapieren (midden april) gezegd "en nu wil ik u hier niet meer zien, ik stuur de papieren wel op", maar op mijn loonbrief van april stond een halve maand onwettig afwezig (dus niet uitbetaald). Ik kan niet bewijzen dat hij dit gezegd heeft. Kan ik hier iets aan doen?
Ook heb ik nog geen C4 ontvangen (laatste werkdag op papier was 31/05), noch mijn laatste loon/vakantiegeld/...
Kan iemand me hiermee helpen, voordat ik ook problemen krijg met mijn nieuwe werkgever?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jonathan
P.S.: ik werk in de socio-culturele sector, PC 329.01, twee halftijdse contracten.