onbetaald verlof tijdens werkloosheid

sas84
Topic Starter

onbetaald verlof tijdens werkloosheid

#1 , 13 apr 2014 09:51

Hoi allemaal

Ik ben onderwijzeres en heb werk tot 20 mei.
Ik heb niets in het vooruitzicht na deze periode van werk dus zal ik waarschijnlijk werkloos worden.
Een vriendin van me won vliegtickets en heeft me mee op reis gevraagd. Deze tickets mogen (natuurlijk niet...) opgebruikt worden tijdens de schoolvakantie.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om tijdens een periode van werkloosheid gebruik te maken van onbetaald verlof zodat ik toch mee zou kunnen op vakantie in juni....
Zo ja, heb ik dan daarna direct terug recht op werkloosheidsuitkering?

Hopelijk kan iemand mij helpen...
[/list]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 apr 2014 10:38

Ik zou het anders proberen: volgens mij mag je als je werkloos bent, je vakantieperiode kiezen wanneer je wil: namelijk; dat je dus een periode niet beschikbaar moet zijn voor werkaanbiedingen. Als je tot einde mei werkt, heb je technische gezien ook recht op een vakantieperiode dacht ik. Want niemand kan voorspellen dat je volgende job ook weer in het onderwijs zal zijn, dus ben je (denk ik) niet verplicht je vakantieperiode in julie-augustus op te nemen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 apr 2014 13:49

sowieso kan je aangeven dat je geen recht wil op werkloosheid hebt door een "A" op je dopkaart te markeren. Sowesio heeft OOK een werkloze recht op 4 weken betaald verlof, maar waarschijnlijk is er een uitzondering voor leerkrachten, gezien jullie "vaste" verlofdata hebben. Check eens bij je werkloosheid.

Reclame

sas84
Topic Starter

#4 , 14 apr 2014 15:42

Oké. Alvast bedankt voor jullie reacties!

dobbel

#5 , 22 apr 2014 15:11

zou geen probleem mogen vormen. Uw verlof staat niet geregistreerd dus u kan gerust vrije verlof opnemen. deze worden dan uitbetaald zoals elke andere dag stempelgeld.

Terug naar “Werkloosheid”