Ik ben sinds een dikke maand ingeschreven bij de vdab, vorige maand kreeg ik een aangetekend schrijven van hen: ik was niet ingegaan op een uitnodiging voor een intakegesprek. Ik had echter nooit een uitnodiging ontvangen.
Ik mailde meteen de contactpersoon met mijn uitleg ( want een deftige uitleg zou worden aanvaard)
Vandaag kreeg ik een brief dat ik sinds vorige week uitgeschreven ben omdat ik niet gereageerd heb op hun aangetekend schrijven, maar ik heb die mail nog in mijn box. kijken zij dan nooit hun mail na? waarom hebben ze in godsnaam een emailadres? alles correct ingevoerd, dus het mailadres moet kloppen.
Ik wil nu een aangetekend schrijven sturen naar vdab inclusief een kopie van die mail en hen vragen alles ongedaan te maken.
Intussen hebben ze mijn geval ook al doorgegeven aan de RVA. Ik vind dat zij dit moeten oplossen, maar is een kopie van een mail voldoende bewijs?
De VDAB zal van oordeel zijn, ofwel dat je uitleg niet aanvaardbaar was (meestal veronderstellen ze dat je niet enkel die uitleg via e-mail moet doen, maar ook ter plaatse, waarbij direct nieuwe afspraken kunnen gemaakt worden), ofwel dat je uitleg wél aanvaardbaar was, maar dat dit niet op tijd bij de persoon die beslist over al dan niet transmissie terechtgekomen is.Ik ben sinds een dikke maand ingeschreven bij de vdab, vorige maand kreeg ik een aangetekend schrijven van hen: ik was niet ingegaan op een uitnodiging voor een intakegesprek. Ik had echter nooit een uitnodiging ontvangen.
Ik mailde meteen de contactpersoon met mijn uitleg ( want een deftige uitleg zou worden aanvaard)
Vandaag kreeg ik een brief dat ik sinds vorige week uitgeschreven ben omdat ik niet gereageerd heb op hun aangetekend schrijven, maar ik heb die mail nog in mijn box. kijken zij dan nooit hun mail na? waarom hebben ze in godsnaam een emailadres? alles correct ingevoerd, dus het mailadres moet kloppen.
Ik wil nu een aangetekend schrijven sturen naar vdab inclusief een kopie van die mail en hen vragen alles ongedaan te maken.
Intussen hebben ze mijn geval ook al doorgegeven aan de RVA. Ik vind dat zij dit moeten oplossen, maar is een kopie van een mail voldoende bewijs?
het is niet omdat jij een e-mail verstuurd hebt, dat de verantwoordelijke voor de transfer die e-mail ook ontvangen heeft, zelfs al kreeg jij geen bericht dat de mail terugkeerde. Dat is het zwakke aan e-mail.als de vdab een aangetekend schrijven stuurt en een telefoonnummer en mailadres als contactgegevens opgeeft, was bij mij de keuze snel gemaakt. Mail: want dan had ik een bewijs, dacht ik.
Ik vind het echt erg, wat zeg ik? schandalig dat men doet alsof men een mail niet heeft ontvangen. Ik heb die mail niet teruggehad, het mailadres klopt als een bus.
Als dat de manier van mensen behandelen is, dan hoef ik geen hulp meer van hen.
De tijden zijn verandert. Het komt er nu op aan om zich juridisch voortdurend in te dekken of het kan je zuur op breken. Als er in de nabij toekomst nog iets fout loopt, neem dan telefonisch contact op en je bevestigd dit met een fax en houdt uiteraard de verzendbevestiging bij. Levert een goed bewijs. Een e-mail is minder goed, tenzij de VDAB daarop repliceert, waaruit dan weer de verzending blijkt.als de vdab een aangetekend schrijven stuurt en een telefoonnummer en mailadres als contactgegevens opgeeft, was bij mij de keuze snel gemaakt. Mail: want dan had ik een bewijs, dacht ik.
Ik vind het echt erg, wat zeg ik? schandalig dat men doet alsof men een mail niet heeft ontvangen. Ik heb die mail niet teruggehad, het mailadres klopt als een bus.
Als dat de manier van mensen behandelen is, dan hoef ik geen hulp meer van hen.
Niet zwanzen, hé, net alsof ze orders krijgen om je te kelderenVDAB medewerkers ( zeker wanneer je in trajectbegeleidng bent ) bevestigen bijna nooit een leesbevestiging die jij heb mee gezonden .
Goed opletten want dit doen ze bewust , zo kunnen ze beweren nooit een mail van u ontvangen te hebben .
En ook jij hebt geen bewijs om het tegenovergestelde te bewijzen .
Het zijn geslepen vossen en proberen je vertrouwen te winnen om nadien tegen je te gebruiken .
Goed opletten dus wat je doet en zegt.
Waarschijnlijk werk jij voor de vdab aan je uitspraken te horen .
Laten we eerlijk zijn dat vele mensen niet tegen de vdab durven in te gaan ook al gaan sommige medewerkers hun boekje te buiten .
Deze mensen hebben gewoon bang om hier stappen tegen te ondernemen omdat ze toch steeds terug in aanmerking komen met de vdab en wat zullen dan de gevolgen zijn denk je .
ik werk bij een vakbond, dus net het tegenovergestelde...Waarschijnlijk werk jij voor de vdab aan je uitspraken te horen .
het ACV zal idd je niet kunnen uitbetalen vanaf de dag dat je uitgeschreven bent. Jij bent bij wet verplicht om, indien je uitkeringen wil krijgen, je in te schrijven, ook als je uitgeschreven bent. Je hebt een brief gekregen van de VDAB met je uitschrijving, je bent dus op de hoogte.Aan het einde van de maand geef ik gewoon stempelkaart binnen bij acv. De vdab heeft me uitgeschreven. dan hoef ik me een week later niet opnieuw in te schrijven want ik sta recht in mijn schoenen. had ik me opnieuw ingeschreven, dan bevestigde ik gewoon hun macht en ging ik akkoord met mijn uitschrijving.
Het acv zal me dan wschl een brief schrijven "we hebben uw uitkering niet kunnen betalen"
en dan zal ik verder gaan. Ik wil desnoods bij een officiele instantie inloggen met mijn hotmailaccount en naar "verzonden items" gaan.
Nee, ze willen dat jij naar de VDAB gaat, zoals ze gevraagd hebben. Tot dan krijg jij geen uitkering, daarvan ben je duidelijk verwittigd geworden (meerdere keren zelfs). Nu, het is jouw keuze om koppig te doen, gelieve dan ook de gevolgen ervan te aanvaarden.Ik ben uitgeschreven omdat de vdab doet alsof mijn mail niet werd ontvangen, wel dan kunnen ze het ook rechttrekken.
Ik trek iets in de 300 euro en ben nog maar pas werkloos. Als ik geen uitkering krijg, zal mijn GSM niet kunnen betaald worden waardoor interimkantoren en potentiele werkgevers me niet meer zullen kunnen bereiken.
Is dat wat ze van een pas werkzoekende willen?
Ik ben ten onrechte uitgeschreven en kan dat bewijzen met die email ( verzonden items)ik werk bij een vakbond, dus net het tegenovergestelde...Waarschijnlijk werk jij voor de vdab aan je uitspraken te horen .
het ACV zal idd je niet kunnen uitbetalen vanaf de dag dat je uitgeschreven bent. Jij bent bij wet verplicht om, indien je uitkeringen wil krijgen, je in te schrijven, ook als je uitgeschreven bent. Je hebt een brief gekregen van de VDAB met je uitschrijving, je bent dus op de hoogte.Aan het einde van de maand geef ik gewoon stempelkaart binnen bij acv. De vdab heeft me uitgeschreven. dan hoef ik me een week later niet opnieuw in te schrijven want ik sta recht in mijn schoenen. had ik me opnieuw ingeschreven, dan bevestigde ik gewoon hun macht en ging ik akkoord met mijn uitschrijving.
Het acv zal me dan wschl een brief schrijven "we hebben uw uitkering niet kunnen betalen"
en dan zal ik verder gaan. Ik wil desnoods bij een officiele instantie inloggen met mijn hotmailaccount en naar "verzonden items" gaan.Nee, ze willen dat jij naar de VDAB gaat, zoals ze gevraagd hebben. Tot dan krijg jij geen uitkering, daarvan ben je duidelijk verwittigd geworden (meerdere keren zelfs). Nu, het is jouw keuze om koppig te doen, gelieve dan ook de gevolgen ervan te aanvaarden.Ik ben uitgeschreven omdat de vdab doet alsof mijn mail niet werd ontvangen, wel dan kunnen ze het ook rechttrekken.
Ik trek iets in de 300 euro en ben nog maar pas werkloos. Als ik geen uitkering krijg, zal mijn GSM niet kunnen betaald worden waardoor interimkantoren en potentiele werkgevers me niet meer zullen kunnen bereiken.
Is dat wat ze van een pas werkzoekende willen?
je plicht is om naar de VDAB te gaan. Je hebt die plicht NIET vervuld, enkel een mail gestuurd waarom je niet ging op dag X. Dit staat niet gelijk met een bezoek aan de VDAB.Ik ben ten onrechte uitgeschreven en kan dat bewijzen met die email ( verzonden items)
Moet ik mijn uitschrijving dan zomaar aanvaarden? neen toch. Ik heb plichten en heb die vervuld