gezien je een keuzemogelijkheid moet hebben, moet er meer dan 1 dokter zijn.
3. Hoe iemand uitnodigen voor een medisch onderzoek?
Stap 1: de uitnodigingsbrief opmaken
De uitnodiging om zich aan een medisch onderzoek bij een erkende geneesheer te onderwerpen, wordt opgemaakt aan de hand van een modelbrief (glossary N14101 voor Nederlandstaligen, F14101 voor Franstaligen, G14101 voor Duitstaligen). De inhoud van deze brief hangt af van de reglementaire bepaling waarop de aanvraag tot medisch onderzoek gebaseerd is.
Deze brief:
– verzoekt de werkloze een geneesheer te kiezen uit de bijgevoegde lijst van erkende geneesheren en onmiddellijk contact met deze op te nemen teneinde een datum voor het medisch onderzoek te bepalen. Indien de gekozen geneesheer niet in staat is om snel een afspraak te maken, wordt de werkloze verzocht een andere geneesheer te contacteren die voorkomt op de lijst;
Wanneer er sprake is van ontsteking, kan kiné onsteking bevorderen. Ook periodiek onderzoek van de arm met röntgenstralen kan onsteking bevorderen en/of uitlokken, wat een verdere destructie van de armstructuren tot gevolg kan hebben, waardoor m'n genoodzaakt wordt meer pijnstiller te slikken die op hun beurt weer voor bijkomende pijn en ongemak zorgen.ik heb de eerste bevinding van de gerechtsdokter toegekregen maar blijkbaar is ze niet echt duidelijk want mijn advocaat vraagt toelichting van mijn arts.
Haar bevinding is: op de datum dat ik bij de eerste controledokter geweest ben dat ik geen recht heb op 33%, maar vanaf 1 januari 2012 wel een erkenning heb van 33% voor een periode van 2 jaar, en dat ik alleen nog in aanmerking kom voor vacature's als toezicht, voorbewaking, busbegeleiding of administratieve taken. Geen jobs waarbij ik mijn linkerarm mee moet belasten. Mijn advocaat zegt dat ze niet duidelijk is volgens de wettelijke voorschriften en dat ik naar mijn behandelende arts moet gaan voor argumenten. ik begrijp dit niet helemaal zo goed. Ze heeft naar mijn's inzien goed gehandeld, ze heeft de controlearts niet in diskrediet gebracht maar ze heeft ook gezien dat ik wel degelijk mijn linkerarm niet kan belasten en ja het is juist dat ik vorig jaar niet zoals nu steeds 2 keer per week naar kiné moest, dus in dat opzicht is er achteruitgang, ook neem ik pijnstillers bij sinds nieuwjaar, vorig jaar ook al maar alleen maar sporadisch als het echt niet goed ging maar ik merk dat deze periodes steeds korter op elkaar komen. Dus stap ik vanavond met mijn papieren naar mijn huisarts en hoop dat hij weet wat nu op zijn verslag moet schrijven, wat dan wel ovreeenkomt met de wettelijke voorschriften. ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta en dat ik niets hoef te vrezen, ik vraag alleen een erkenning van pijn probleem een een gepaste job.
ik wou nog even zeggen dat het mij ook zo verlopen is met de keuze van de controlearts. Als je de aanvraag doet dan krijg je een lijst met dokters waar je uit mag kiezen maar eens je gekozen hebt, mag je niet meer veranderen en de tweede keer dat ik de aanvraag deed was er zelf geen keuzelijst meer bij.