Terugvordering RVA door fout vakbond in 2010

forum0675
Topic Starter

Terugvordering RVA door fout vakbond in 2010

#1 , 06 dec 2013 11:18

Hallo,
Door aantal vakantie dagen die ik niet zou opgenomen hebben eist in 2011 rva 374 € terug.
De vakbond verzoekt mij om bewijzen/ vakantie attesten etc etc zodat ze zaak kunnen verdedigen, want ik had wèl alle vakantie opgenomen.
In die tijd heb ik ongeveer alles van mijn dossier/bewijzen 4 keer binnengedaan, steeds weer waren ze die documenten ofwel kwijt ofwel hadden ze ander excus.
Ik bleef toen ook brieven krijgen van RVA om terugvordering.
Ondertussen verhuisd, veel betere dienstverlening bij deze afdeling van vakbond..MAAR:
Ik heb dus beslag van deurwaarder op uitkering, voor een andere zaak.
Toen ik deze maand eens begon te kijken naar de bedragen die werden ingehouden zag ik dat er sommige maanden zo'n 40 a 50 euro teveel werd ingehouden.
Contact opgenomen met deurwaarder, vriendelijk gevraagd of de beslaggrenzen niet van belang zijn voor hem..
Toen die echter mij de bedragen doorstuurde waren die verschillend dan wat ik op mijn uitkering zag.
Met andere woorden, de vakbond is blijkbaar die 374 € aan het afbetalen, waar ik geen schuld aan heb..
Dit alles zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, en bovenal boven de beslaggrenzen..
De anders zo vriendelijk vakbond bediende, reageert niet op mijn mails waarin ik vraag om een overzicht van de ingehouden bedragen te krijgen..
Nu, ergens wel logisch want als ze mij dit doorsturen, is het ook nog eens schriftvervalsing volgens mij..
Wat kan ik doen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
forum0675
Topic Starter

#2 , 07 dec 2013 15:55

Niemand die hier oplossing voor weet??
Is het normaal dat een vakbond geld "steelt" van hun clienten voor hun fouten recht te zetten??

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2013 16:16

Sorry ik ben hier misschien de enige geen vakbond fan, maar dat een vakbond geld zou stelen van hun leden, daar ben ik wel zeker van dat dit zeker geen waar is, dat er ergens een fout kan gebeurt zijn dit kan natuurlijk altijd.

Als je natuurlijk in 2010 te weinig verlofdagen opgenomen heeft dan eist de RVA altijd het geld terug, je kan nooit een vervangings inkomen hebben terwijl je nog verlof heeft staan einde jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV

#4 , 08 dec 2013 07:45

Hallo,
Door aantal vakantie dagen die ik niet zou opgenomen hebben eist in 2011 rva 374 € terug.
De vakbond verzoekt mij om bewijzen/ vakantie attesten etc etc zodat ze zaak kunnen verdedigen, want ik had wèl alle vakantie opgenomen.
In die tijd heb ik ongeveer alles van mijn dossier/bewijzen 4 keer binnengedaan, steeds weer waren ze die documenten ofwel kwijt ofwel hadden ze ander excus.
Ik bleef toen ook brieven krijgen van RVA om terugvordering.
kreeg je een brief van de vakbond of van de RVA? maakt een groot verschil
Met andere woorden, de vakbond is blijkbaar die 374 € aan het afbetalen, waar ik geen schuld aan heb..
heb je ooit een brief gekregen van de RVA die stelt dat je daar géén schuld aan hebt? Zonder dat blijft het nog altijd dat je moet betalen indien je het niet met genoeg argumenten betwiste. Ken je trouwens eht verschil tussen de vakantie in 5-dagenstelsel en 6-dagenstelsel? Het kan zijn dat je bvb wél je 20 dagen opgenomen hebt, maar gezien het 6-dagenstelsel van de RVA dit nog 4 dagen tekort is.
De anders zo vriendelijk vakbond bediende, reageert niet op mijn mails waarin ik vraag om een overzicht van de ingehouden bedragen te krijgen..
Nu, ergens wel logisch want als ze mij dit doorsturen, is het ook nog eens schriftvervalsing volgens mij..
Wat kan ik doen??
persoonlijk aanbieden aan je vakbond met die vraag? is maar een eenvoudige schermafdruk dat ze moeten doen. Afhankelijk van de toon van je mails kan ik idd verstaan dat niet iedereen het opportuun vindt om die mail vlug te beantwoorden.

forum0675
Topic Starter

#5 , 08 dec 2013 11:16

Ik kreeg van beiden brieven, dit sleept al geruime tijd aan.
Ik denk persoonlijk dat ze gewoon "vergeten" zijn van bewijs door te sturen, ( gezien het feit ook dat ze meerdere keer de bewijsdocumenten verloren zijn ).
Of ik nu een brief of niet gekregen heb van RVA of wel, dat doet er niet toe : het gaat erom dat ze dit aan het afbetalen zijn zonder mij daarvan op de hoogte te brengen..en bovenal : boven de grenzen van het beslagbaar gedeelte!!!!
Ik weet niet hoe ze dat in uw wereld noemen Lowie, in de mijn is dat diefstal...

forum0675
Topic Starter

#6 , 08 dec 2013 11:20

En beste JPV als jij al begrip hebt voor het niet beantwoorden van een mail waarin eenvoudig vraag gesteld wordt..
Het is natuurlijk ook zo dat ze die nie snel moeten beantwoorden he ...zijn veel belangrijkere dingen dan uw leden ( die daar voor betalen ) !!! correct helpen..

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 dec 2013 11:28

Of ik nu een brief of niet gekregen heb van RVA of wel, dat doet er niet toe : het gaat erom dat ze dit aan het afbetalen zijn zonder mij daarvan op de hoogte te brengen..en bovenal : boven de grenzen van het beslagbaar gedeelte!!!!

Dit heeft niks te zien met het beslagbaar gedeelte, men kan dit volledig in één keer zelfs opeisen, omdat je er geen recht op had .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

forum0675
Topic Starter

#8 , 08 dec 2013 17:42

Ok, dat begrijp ik dat het niets zou te zien hebben met beslagbare gedeelte, maar ik denk dat ik dan wel bericht zou gehad hebben van de RVA als ze gingen doen ??
Wat dus ook niet gebeurt, maar maandelijks een deel van uitkering gewoon spoorloos is ..
Ik heb in december van dat jaar (samen met de vakbond)!!!! gekeken hoeveel dagen verlof ik nog moest nemen.
Ik heb voor de maand november 4 dagen, en december 11 dagen ingegeven, + al het verlof dat ik tijdens werk had genomen..
Wat er toen verkeerd gelopen is zou ik niet weten, ik kan nog altijd tot 21 tellen..
Feit is dat ik voor die dagen (terecht) geen uitkering heb ontvangen..in november en december..
Ik heb dus niets ontvangen waar ik geen recht op had .

JPV

#9 , 09 dec 2013 08:10

Ik kreeg van beiden brieven, dit sleept al geruime tijd aan.
Ik denk persoonlijk dat ze gewoon "vergeten" zijn van bewijs door te sturen, ( gezien het feit ook dat ze meerdere keer de bewijsdocumenten verloren zijn ).
nee, dan is het van belang wélke brieven je gekregen hebben, ondanks dat volgens jou er niet toe doet. Heb je een brief "C29" gekregen? Dan kan je niet zomaar meer met bewijsaanbod komen, gezien de uitspraak dan reeds gedaan is.

Je verhaal klopt, op basis van je eigen gegevens, trouwens zeker niet indien je het jaar ervoor voltijds werkte (of gelijkgesteld): dan had je immers 24 dagen vakantie in de werkloosheidsreglementering en kom je dus 3 dagen tekort.

nancyke01

#10 , 12 apr 2014 23:58

bij mij hebben ze ook een fout gemaakt en mijn papieren waren ook altijd kwijt bij mij gaat het om 9000 euro wat ze mij nog moeten betalen en ik kan er niks aandoen terwijl het nog niet eens mijn fout is de rva zegt dat het vakbond nalatig was en dat er niks meer kan aangedaan worden en het vakbond geeft hun fout niet toe terwijl ik alle bewijzen in handen heb . in zo iets staan we machteloos vrees ik

JPV

#11 , 13 apr 2014 12:12

geef eens alle bewijzen?

dobbel

#12 , 22 apr 2014 15:07

de vakbond mag bij een foutief gestort bedrag door een fout van de vakbond steeds een bedrag van 10% van uw bruto uitkering houden om aan dat bedrag te komen. Als het een bedrag is dat rva terugvordert zal dit via de deurwaarder zijn gegaan en zou het niet de eerste keer zijn dat u hier iets van hoort. ik vind het nogal een verwarrend verhaal. Wat zou er anders met uw formulieren gebeurd zijn?

Terug naar “Werkloosheid”