Bedankt Marcus voor uw snelle reactie en verduidelijking.
Sorry voor m'n "domheid" maar ik heb het graag duidelijk voor mezelf en ik krijg nergens anders duidelijke (lees:eenvoudig te begijpen) info zoals hier...
Begrijp ik het dus goed dat er voor mij als statutair ambtenaar in ziekte geen enkele andere piste is dan dit medisch pensioen (ontslag geven kan niet owv geen recht op dop of ziekenkas, ontslag krijgen gebeurt automatisch als zijnde = gelijk aan medisch pensioen)...
En ik mag bijverdienen maar in geval van geen aanvulling op gewaarborgd minimum? Hoe kan ik er zeker van zijn dat er geen aanvulling tot gewaarborgd minimum gebeurt zodat ik op termijn kan bij verdienen (lees: wanneer ik door mirakels ooit in de toekomst wel wat deeltijds kan werken)?
Wie bepaalt dat gewaarborgd minimum?
Dus maw ik zit nog met de vraag over nominaal pensioen (dat is de 500 euro) en het gewaarborgd minimum (dat is dan beter om het niet te hebben als je ooit nog wat kan werken/bijverdienen )? Of is dat gewaarborgd minimum een supplement dat ik wel krijg/beter zou krijgen zolang ik nog niet kan bijverdienen?
Enorm bedankt voor je moeite en geduld... Fijn om te ontdekken dat er toch nog mensen zijn die effectief mensen willen voorthelpen (kunnen infolijnen nog wat van leren
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)