Terugvordering werkloosheidsuitkering

Kellings
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terugvordering werkloosheidsuitkering

#1 , 16 dec 2024 12:39

Hallo,

Graag zou ik advies ontvangen mbt volgende situatie:
- situatie dateert van 2023, daarin zat ik sinds januari t.e.m. 24 april 2023 in ziekte
- eind maart 2023 breng ik de verlenging binnen (tem 24 april) van ziekte bij het ziekenfonds
- 3 april word ik echter plots ontslagen
- dit deel ik mee aan mijn ziekenfonds door langs te gaan met mijn c4
- ik ontving een ontslagvergoeding van mijn ex werkgever

Vandaag december 2024 ontvang ik een terugvordering voor de ziekteuitkering van 3 april tem 24 april. Ik heb destijds niet gecontroleerd of de bedragen die ik ontving wel klopte en wist ook niet dat ik geen volledige uitkering mocht ontvangen.

Op de brief staat echter dat er een verjaringstermijn is van 2 jaar. Zou ik dit kunnen laten verjaren in mei 2025?

Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Kan ik ook een afbetalingsplan aanvragen en dan in mei 2025 vragen om dit te laten verjaren?

Alvast bedankt.

Marcus Aurelius

#2 , 16 dec 2024 22:42

Als u een ontslagvergoeding heeft ontvangen over dezelfde periode dat u uitkeringen heeft ontvangen, zal u deze uiteraard moeten terugbetalen. Verder wil ik er u toch wel op attent maken dat een verjaring kan gestuit worden. Ik vind uw houding in deze alles behalve. Zoals u het hier stelt ruikt het sterk naar bewuste fraude.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas_A

#3 , 17 dec 2024 06:57

Er wordt nu een terugbetaling gevraagd, dus verjaart niet meer. Als tijdrekken afbetalingsplan vragen en dan later zeggen dat het verjaart is, gaat niet werken.

Reclame

lukasi

#4 , 17 dec 2024 08:05

Terugvordering van 3 april 2023 tot 24april 2023 .
Gaat dus over 11 dagen, zijnde 9 werkdagen
Die u teveel zijn betaald .

denlowie

#5 , 17 dec 2024 12:03

Vanaf de dag dat je u bericht heeft gekregen is de verjaring gestuit dus teniet gedaan.
Mocht ik van u zijn zou ik dit snel terug betalen want er zouden wanneer je niet betaald veel kosten kunnen bij komen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”