ouderschapsverlof + inkomsten vanuit AdSense

unicorn
Topic Starter

ouderschapsverlof + inkomsten vanuit AdSense

#1 , 22 apr 2014 12:18

Weet niet goed waar ik deze moet plaatsen, maar laat ik het hier eens proberen... :wink:

Ik werk momenteel 4/5de (ouderschapsverlof) en kan via mijn hobby-website (particulier) een centje bijverdienen met AdSense. Is dit een probleem of mag dat gewoon?
Volgens de richtlijnen van de RSZ mag ik bijvoorbeeld ook geen bijberoep opstarten, dus dat is al geen optie.

Het zou dus sowiezo particulier moeten gebeuren... ;-)

Groeten,
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dobbel

#2 , 22 apr 2014 15:26

hehe das een moeilijke vraag. heb ook al eens een uitbetaling gehad van adsense maar ik denk niet dat zoiets geregistreerd staat.
het is natuurlijk altijd het veiligste om het aan te geven. als het maar om een gering bedrag zal vermoed ik dat ze er geen problemen van zullen maken.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 apr 2014 08:43

De vraag is of dit een nevenactiviteit is of een toevallige inkomst. Indien het eerste = niet cumuleerbaar met een uitkering ouderschapsverlof (je kan wel je ouderschapsverlof behouden, maar zonder uitkering), indien het laatste = wél cumuleerbaar.

Reclame

Terug naar “Andere”