Je mag niet parkeren waar het niet mag. Zo simpel is het. Al de rest is praat voor de vaak. E1 : niet parkeren. Toch parkeren is boete. Zo simpel kan het leven zijn.waar je ironisch genoeg niet op mag parkeren (Bord E1).
Dat is dan ook weer waar... Al denk ik dat indien men een brief schrijft naar het parket met de garagepoort met daar de eigen nrplaat op (zelfs post-factum) een vervolging zeer klein is.
Mag ik mij -als volkomen niet-advocaat- daar serieuze bedenkingen bij maken ?Ik zet m'n auto dus voor mijn eigen garage (waarop geen nummerplaat oid staat, het is een gewone inrijpoort), ga thuis binnen (appartement derde verdiep, dus duurt wel even om er te geraken), neem de afstandsbediening, keer terug naar beneden en zet de auto binnen.
Voor zover ik kan zien: gewoon op de openbare weg, voor z'n eigen garage (zonder reproductie van de ketekenplaat) én op een plaats waar bord E1 het parkeren verbiedt.stond het voertuig op prive terrein of openbaar terrein? of speelt dit geen rol hier?
We zijn ver voorbij het punt van advies geven. Ik zou elkeen afraden een valse verklaring af te leggen. Al wens ik elkeen er ook op te wijzen dat eenieder verdacht van een misdrijf (quod in casu est) zwijg- én liegrecht heeft. Valse verklaringen afleggen zijn thans niet strafbaar in casu.Dat is dan ook weer waar... Al denk ik dat indien men een brief schrijft naar het parket met de garagepoort met daar de eigen nrplaat op (zelfs post-factum) een vervolging zeer klein is.U geeft de topicstarter dus het advies om een valse verklaring af te leggen ?
Mag ik mij -als volkomen niet-advocaat- daar serieuze bedenkingen bij maken ?Ik zet m'n auto dus voor mijn eigen garage (waarop geen nummerplaat oid staat, het is een gewone inrijpoort), ga thuis binnen (appartement derde verdiep, dus duurt wel even om er te geraken), neem de afstandsbediening, keer terug naar beneden en zet de auto binnen.
Daarnaast, is er nog altijd die E1. Ik heb -ook weer als volslagen niet-advocaat- nog geen weet van vrijspraak louter op basis van een kleur van een paal waarop het verkeersbord in casu bevestigd is. En tenzij ik er hier in deze (intussen behoorlijk lange) draad er ergens over gelezen heb, heeft topicstarter nog niet bevestigd dat de betrokken paal niet oranje is.