Beste,
Graag had ik geweten wat ik kan doen om een flagrante parkeerovertreding dat enigzins voor overlast zorgt.
Aan het begin van onze straat staat er een verkeersbord E3 (verboden stilstaan en parkeren) met een afstandsaanduiding van 10m. In principe niets aan te merken op het feit dat het verkeersbord correct geplaatst staat of niet.
Dit verkeersbord werd aangebracht om voornamelijk het busverkeer dat via het ronde punt vlot te laten verlopen.
https://maps.google.be/maps?q=Jaak+van+ ... 57HJyl3fEg
Google maps is wat gedateerd, maar waar je daar het verkeersbord ziet is nu vervangen (reeds meer dan 3j geleden) door het huidige E3 verkeersbord.
Nu staan onze nieuwe buren voortdurend met hun 2 auto's geparkeerd waar het dus eigenlijk niet mag (binnen die 10m). Hierdoor wanneer het wat drukker verkeer is (dit is trouwens ook een doorgangsweg) er verkeersopstoppingen ontstaan en voornamelijk dan de bussen stilstaan.
één keer per jaar schrijft de politie eens wat boetes uit gedurende een week, maar voor de rest van de 51 weken wordt er hier geen aandacht aan gegeven.
Ik heb een vermoeden dat naar de politie bellen (blauwe lijn in Antwerpen) niet echt nuttig zal zijn, daar dit totaal niet prioritair zal blijken, maar zou ik dat eventueel aan een bepaalde dienst bij het District?
Vooraleer ik bestempeld zou worden als verzuurd, voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, maar onze dochter (1j) wordt vaak wakker tijdens octhend en avond wanneer er voortudurent een harde busmotor blijft draaien en er voortdurend geclaxoneerd wordt omdat het moeilijk passeren is.
Oh ja, ik heb er mijn nieuwe buur ook al vriendelijk over aangesproken maar zonder resultaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties