maar wat als die ambulance begint te toeteren of met zijn grootlichten begint te knipperen?Blijven wachten tenzij je mee in de ambulance wenst te worden afgevoerd.
Zijn die vakbondsbaasjes al opgesloten eigenlijk?Inderdaad, een hiaat in de wet. Maar volgens mij een schoolvoorbeeld van het adagium 'nood breekt wet'. Als u namelijk niét voor de ambulance opzij gaat en de patiënt overlijdt omdat 'ie een minuutje te laat in het ziekenhuis is, dán pas gaat u denk ik een 'sigaar smoren'.
Als je nu vlak achter de witte lijn staat aan het licht, er is links of rechts geen tussenwurmen aan, en er komt ineens in volle vaart een ambulance achter je met muziek... wat doe je?Opzij gaan is wat anders dan vooruit rijden door rood licht. Als het echt zo belangrijk is, dan zou men de wet er toch wel voor aanpassen? Ik ga opzij voor een ambulance, maar als dat niet kan, ga ik niet door rood licht.
Wat voor weg is dat dan waar noch naar links noch naar rechts kunt en een ambulance zomaar opeens opduikt? Kennelijk staat er dan niemand achter me? En dan nog hoor je zo'n ambulance wel komen.Als je nu vlak achter de witte lijn staat aan het licht, er is links of rechts geen tussenwurmen aan, en er komt ineens in volle vaart een ambulance achter je met muziek... wat doe je?Opzij gaan is wat anders dan vooruit rijden door rood licht. Als het echt zo belangrijk is, dan zou men de wet er toch wel voor aanpassen? Ik ga opzij voor een ambulance, maar als dat niet kan, ga ik niet door rood licht.
Hier bijv. : https://www.google.be/maps/@50.7776273, ... 312!8i6656 en er zullen nog honderden van die plekjes zijn waar je noch links, noch rechts kunt.Wat voor weg is dat dan waar noch naar links noch naar rechts kunt en een ambulance zomaar opeens opduikt? Kennelijk staat er dan niemand achter me? En dan nog hoor je zo'n ambulance wel komen.Als je nu vlak achter de witte lijn staat aan het licht, er is links of rechts geen tussenwurmen aan, en er komt ineens in volle vaart een ambulance achter je met muziek... wat doe je?Opzij gaan is wat anders dan vooruit rijden door rood licht. Als het echt zo belangrijk is, dan zou men de wet er toch wel voor aanpassen? Ik ga opzij voor een ambulance, maar als dat niet kan, ga ik niet door rood licht.
Ik zal proberen naar links of naar rechts te gaan om de ambulance te laten passeren, maar ik ga mezelf niet in gevaar brengen noch bega ik verkeersovertredingen.
Daar staat het antwoord niet in : straffer nog : ze zeggen zelf dat je niet door het rood mag rijden, maar je mag het prioritair voertuig niet hinderen,....ja, wat is het nu. In mijn voorbeeld op dat kruispunt, kan je geen kant meer uit en moet je wel door het rood rijden indien je het prioritair voertuig niet mag hinderen.Zoekresultaten
hier eens naar kijken?
Priodrive - Hoe moet je reageren wanneer je een prioritair ...
https://www.facebook.com/priodrive/vide ... 794237528/