Uiteraard is dit niet de bedoeling. Ik vraag me gewoon af hoe ik "zichtbaar" moet laden & lossen terwijl ik iets 3 verdiepingen naar boven aan het dragen ben. Moet ik een bordje zetten? Heb ik max 5 minuten? Moet er iemand naast de auto blijven staan? Moet mijn koffer open blijven (onbewaakt in centrum Antwerpen)?U bent 100% in de fout, dus wil je dit voor de rechtbank brengen en het vier dubbele betalen aan kosten ???
De mensen van de Lijn konden dit inderdaad niet weten. Ik woon daarenboven nog eens naast een bakker en een bank dus de chauffeurs hebben hier constant last van.een mogelijkheid is nog om de boete zelf te betwisten. zie hiervoor ook eens naar dit topic: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 35&t=67980
Met die wetenschap, is het toch echt niet slim om uw wagen volledig afgesloten en op slot op zo'n plaats achter te laten, niet? Boete is in mijn ogen terecht. U was niet aan het laden of lossen. U was naar uw woning onderweg om iets te gaan halen. Het laden moest dus nog beginnen. Als de boete met dit excuus zou kwijtgescholden worden, kan iedereen van het appartementsgebouw zijn wagen 5 of 10 minuutjes verkeerd beginnen parkeren rond de halte.De mensen van de Lijn konden dit inderdaad niet weten. Ik woon daarenboven nog eens naast een bakker en een bank dus de chauffeurs hebben hier constant last van.
Dat is nu net waarom ik naar dat andere topic refereer. Afhankelijk van wie de "boete" uitschrijft worden de vaststellingen op een andere manier gedaan. En dus afhankelijk van wie dit doet is er wel of net geen inbreuk. En hierbovenop is de straf ook nog eens anders (boete vs administratieve boete).Rechtbank houdt rekeing met tijdsduur.
Politie zal meestal in vaststellingen schrijven X min ter plaatse geweest -eerste vaststelling om uur Y dan terug ter plaatse gekomen en X min ter plaatse geweest geen beweging gezien niet zien laden en lossen.
In een ver verleden werd een tijdsduur van een 6 à 8 min rekening gehouden.