Beste
Ik heb in 2017 een auto ongeval veroorzaakt waardoor ik mijn voorlopig rijbewijs ben kwijtgeraakt. In 2018 is mijn M12 rijbewijs vervallen.
Ik heb nu al 3 van de 4 herstelexamen gedaan en hoef enkel nog mijn praktijkexamen te doen. Hiervoor had ik graag wat meer informatie verschaft, aangezien ik van verschillende instanties verschillende antwoorden krijg.
De griffie waar ik mijn rijbewijs heb ingeleverd zei me dat ik na het halen van mijn praktijkexamen pas opnieuw een rijbewijs mocht aanvragen. (DWZ dat ik op dit moment ook niet over een voorlopig rijbewijs beschik).
Het examencentrum zei me na het slagen van mijn risicoperceptietest dat ik of wel via hen rechtstreeks mocht een afspraak boeken of wel met de rijschool een afspraak moet maken voor het praktijkexamen.
De rijschool zegt me dat ik minimum 10 uur les moet nemen en verplicht ben om met de rijschool examen te doen.
Mijn vragen zijn:
- Ben ik verplicht om met de rijschool examen af te leggen of kan ik ook een begeleider nemen en daarmee examen doen?
- Ben ik verplicht om 10 uur lessen te volgen alvorens ik examen mag afleggen? (ik kan deze info namelijk nergens terugvinden)
Alvast bedankt