Ik reed te rap maar niet roekeloos, omdat ze niet konden vaststellen hoe snel ree ik dus roekeloos. Ik volg die redenatie volledig niet, maar zo staat het wel in de PV.Is niet noodzakelijk roekeloosRoekeloos rijgedrag staat te wijten aan snelheid staat in het PV. op de dashcam beelden heb ik inderdaad bevestigd meermaals dat ik 70 rij in een 50 zone,
Vraag is hoe je op die beelden rijdt
Als dat gewoon 70 is ipv 50, is dat gewoon te rap, niet noodzakelijk roekeloos ...
Maar zoals gezegd dat wordt normaal afgehandeld per overschrijving ...
Daar blijft dus ook niets van over als dat ook zo te zien is op je dashcam ...Het negeren van het politiebevel doelt erop dat ik niet onmiddelijk een busstopstrook ben opgereden toen ik de blauwe lichtjes zag. Ik ben onmiddelijk naar rechts beginnen pinken (om aan te tonen dat ik ze gezien heb), maar besloot de straat 50 meter na de busstrook in te slaan omdat ik daar gewoon veilig kon stilstaan ipv op een busstrook op de openbare weg. Dat is volgens hun het negeren van een bevel.
`Denigrerend ben ik nooit geweest, terwijl de agenten aan het roepen waren heb ik niet anders gedaan dan mij geexcuseerd voor de overdreven snelheid.
En dat staat allemaal mooi op je dashcam![]()
Dat wordt een mooie zitting ...
Dan rest enkel de snelheidsovertreding, en de rest is drukdoenerij en opblazen van een PV ...
Aangezien je al 15 dagen je rijbewijs kwijt was, zou je zelfs opschorting van straf kunnen vragen: je bent al gestraft
Of de eenvoudige schuldigverklaring, voor een snelheidsovertreding dan.
En vrijspraak voor alle andere punten.
Dan moet je dashcam wel tonen wat je hier stelt ...
Maar toen was er al gebeld om je rijbewijs in te trekken ?De speekseltest was positief bij het afnemen (dat resultaat heb ik nooit gezien) op cannabis/THC.
2 uur later eenmaal in het bureau was diezelelfde test ineens negatief, zo staat het ook in het PV.
Of wanneer hebben ze dat juist gedaan ?
Letterlijk hetzelfde test materiaal dat negatief was ?
Want da's alvast de eerste keer dat ik hoor dat een + test ineens - geworden zou zijn.
Politie-agenten die daar ervaring mee hebben ?
Of dezelfde test (ttz een speekseltest) terug gedaan met een andere tester ?
Op zich telt die enkel als analyses in een door de overheid erkend lab uitgevoerd werden, maar neem resultaten iig mee als je voorkomt.Ik heb voor de zekerheid 1 dag later een urinestaal laten nemen via de huisarts om aan te tonen dat ik helemaal niks van drugs doe. Die resultaten bevestigen dat ook, ik neem ook geen medicatie oid.
Ik heb eerlijk gezegd zelfs zo'n vermoeden dat je test nooit positief was ...
NeenMocht ik toch niet gedagvaard worden krijg ik daar dan ook een bericht van of niet?
Als "dader" hoor je nooit of iets geseponeerd werd
Je hoort dan gewoon ... niks meer
Ja, alles staat netjes op een dashcam video van 20 minuten. De agenten verzetten meermaals hun stem terwijl ik blijf zeggen dat ik mij excuseer voor mijn overdreven snelheid maar daar verder ook niks aan kan doen behalve zorgen dat het niet meer voorvalt in de toekomst.
De drugtest was volgens hun dus positief bij het afnemen, zodus een instant intrekking van het rijbewijs, eenmaal de drugshond langskwam om mijn auto te doorzoeken en niks vond waren we toch een 2-tal uur verder en werd ik meegenomen naar het politiebureau, ik zou daar een uitgebreidere test moeten doen welke naar het labo zou gestuurd worden. Daar kreeg ik na een halfuur daar te zitten te horen dat er goed nieuws was: de drugstest bleek ineens toch negatief aan te geven, zodus was een nieuwe test niet nodig.
Het slechte nieuws volgens de agenten is dat ze mijn rijbewijs toch intrekken omtren roekeloos rijgedrag en daar zou ook toestemming voor gegeven zijn vanuit de onderzoeksrechter die ze opgebeld zouden hebben.
De 3 redenen voor het afnemen van de drugstest volgens de PV waren overigens: snel rijden, gestresseerd en een spraakwaterval. De laatste 2 redenen lijken mij enorm van de boom gerukt, ik ben een enorm sociaal persoon vandaar de spraakwaterval en de stress kwam voornamelijk omdat er 8 politieagenten rond mij stonden en mij van alles aan het beschuldigen waren. Dat is de logica zelfe.
Die vermoedens had ik ook al lang, al vanaf afname. Want ik deed nooit drugs, het is simpelweg onmogelijk dat die test positief kon zijn. (medicatie kan ook geen factor zijn, die neem ik niet). Dat hij dan 2 uur later toch negatief uitdraait is bijzonder en ik heb dit nog nooit eerder gehoord.
Ik heb de video nog steeds, mocht iemand hem willen zien kan je mij een DM sturen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)