Enkele bovenstaande berichten leggen enkele belangrijke principes naast zich neer.
Ik blijf bij mijn woorden:
- U heeft een zware bewijslast ivm het deel over laden en lossen;
- U mag voor uw eigen inrit parkeren tenzij er een geldig parkeerverbod geldt;
- U mag voor uw eigen inrit stilstaan tenzij er een geldig stilstaanverbod geldt.
toch weer nog eens even duidelijk lezen wat TS zegt
Ik zet m'n auto dus voor mijn eigen garage (waarop geen nummerplaat oid staat, het is een gewone inrijpoort), ga thuis binnen (appartement derde verdiep, dus duurt wel even om er te geraken), neem de afstandsbediening, keer terug naar beneden en zet de auto binnen.
dus mag TS er nooit staan , en doet al dat gedoe weer van die borden, parkeren, laden en lossen zelfs niks meer toe
TS heeft hier voornamelijk een bewijsprobleem. De verbalisant spreekt van 5 minuten. Tenzij u de rechter kan overtuigen dat wat u ook aan het inladen was (en even naar het appartement lopen om iets halen zal de rechter, ook volgens mij niet, niet echt zien als laden en lossen) lánger duurde dan 5 minuten, zal u gelijk krijgen.
De verbalisanten zijn in die zin onredelijk dat ze er geen rekening mee houden dat laden en lossen geen constante activiteit moet zijn. Zoals ik al zei weerhoudt niemand TS ervan een doos te halen, die in te laden, de auto af te sluiten en een andere doos te halen. De verbalisanten constateren dan tweemaal een gesloten wagen zonder activiteit. Op 5 minuten tijd, waarvan twee korte momentopnames, lijkt dit mij zéér onredelijk. Het ware beter geweest hadden ze 5 minuten gebleven...
juist TS heeft een zwaar bewijsprobleem en omdat de vaststelling gedaan is door agenten is de winstkans voor TS zo goed als 0 . een rechter gaat echt niet in op een welles nietes spelletje waar TS niks kan bewijzen en het zijn woord is tegen dat van de agenten.
en wat johano vindt dat zéér onredelijk is , daar heeft een rechter echt geen oren naar ". het is een vrijdagavond, en dan zou het belangrijk zijn dat de politie minstens continu 5 minuten blijft wachten om te zien of een totaal foutief geparkeerde auto misschien toch wel aan het laden en lossen is ???" ernstig blijven als je dit voor een rechter als argument wil inroepen.
met alle respect maar het is weer een post buiten de kwestie en met voor TS misleidende of verwarrende info die verkeerdelijk de indruk wil wekken dat TS een zaak heeft, terwijl zijn winstkansen strikt juridisch gezien gewoon nihil zijn.,