Mudi,
http://www.hasselt.be/_uploads/Mobilite ... schijf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruiksinstructie FOD mobiliteit blauwe kaart.
Algemeen gezien kan men stellen dat u op de hoogte moet zijn van de werking van iets voor u er gebruikt van maakt. Met andere woorden, u moet zich informeren voor u dat gebruikt, anders gebruikt u het beter niet. Het argument dat iemand een parkeerticket wil kopen per sms, maar niet weet hoe hij met zijn gsm een bericht moet sturen, gaat ook niet op.Voila dat is wat ik niet begrijp. Er staat helemaal niks in de reglementen, maar het is mijn plicht om te weten hoe de kaart precies gebruikt moet worden?retributie-reglement voorziet geen sanctie of retributie bij foutief gebruik van de "genker parkeerkaart" , noch stelt het reglement wat een correct gebruik van deze kaart is ...
Is een andere kaart en van die kaart zijn idd de gebruikinstructies online te vinden. De gebruikswijzigingen zijn zelfs opgenomen in de wetboeken.Mudi,
http://www.hasselt.be/_uploads/Mobilite ... schijf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruiksinstructie FOD mobiliteit blauwe kaart.
Artikel 27. Beperkte parkeertijd
27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.
Behalve wanneer bijzondere voorwaarden zijn aangebracht op de signalisatie, is het gebruik van de schijf voorgeschreven van 9 u. tot 18 u. op de werkdagen en voor een maximumduur van twee uren.
Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.
27.1.3. Het is verboden onjuiste aanduidingen op de schijf te laten verschijnen. De aanduidingen van de schijf mogen niet gewijzigd worden voordat het voertuig de parkeerplaats verlaten heeft.
Bron: http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /192-art27" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd, we zouden op de hoogte moeten zijn maar indien er geen wettelijke gebruiksinstructies aanwezig zijn en de enige online beschikbare informatie een vage voetnoot is, die ook nog voor discussie vatbaar is, dan vraag ik me af hoe een privébedrijf me kan beboeten voor het verkeerd gebruiken van de kaard. Sinds wanneer stellen privébedrijven de wetten op?Algemeen gezien kan men stellen dat u op de hoogte moet zijn van de werking van iets voor u er gebruikt van maakt. Met andere woorden, u moet zich informeren voor u dat gebruikt, anders gebruikt u het beter niet. Het argument dat iemand een parkeerticket wil kopen per sms, maar niet weet hoe hij met zijn gsm een bericht moet sturen, gaat ook niet op.Voila dat is wat ik niet begrijp. Er staat helemaal niks in de reglementen, maar het is mijn plicht om te weten hoe de kaart precies gebruikt moet worden?retributie-reglement voorziet geen sanctie of retributie bij foutief gebruik van de "genker parkeerkaart" , noch stelt het reglement wat een correct gebruik van deze kaart is ...
En ik kan de algemene tendens hier wel volgen, het wijst zichzelf toch uit met een beetje nadenken?
Ja.Denken jullie dat ze me voor de vredegerecht slepen voor 15 euro?